Gå til innhold

Tips til en god fullkroppsøvelse jeg kan gjøre på kardiodager? Push press eller lignende?


SamGold

Anbefalte innlegg

Hei!

Kommer nå til å begynne å kjøre kardio igjen, 1-2 dager per uke. 4x4. Leker med tanken på å legge inn én styrkeøvelse denne dagen i tillegg, om og når jeg orker/har tid. 

Har tenkt på for eksempel push press. Eventuelt noen av de olympiske øvelsene? Så en som kjørte push press med kjettinger på gymmet om dagen. Så litt kult ut. Tipper den tar brukbart på hele kroppen.

Takker for tips. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Push press med kjettinger høres veldig rart ut. De må ha hengt veldig langt ned? Poenget med kjettingen er jo at noe av den skal være på bakken under deler av løftet, slik at belastningen forandres gjennom løftet.

Aner ikke hva du vil oppnå med øvelsen, eller hvordan resten av programmet ditt ser ut, men du kan jo teste ut Turkish Get Up?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Zmurph skrev:

Push press med kjettinger høres veldig rart ut. De må ha hengt veldig langt ned? Poenget med kjettingen er jo at noe av den skal være på bakken under deler av løftet, slik at belastningen forandres gjennom løftet.

Aner ikke hva du vil oppnå med øvelsen, eller hvordan resten av programmet ditt ser ut, men du kan jo teste ut Turkish Get Up?

Omtrent slik:

Kjettingene hang ganske langt ned ja og var i tillegg ganske grove, så kjettingenes funksjon var vel så mye å destabilisere løftet, noe som fordrer bruk av stabiliserende muskulatur under løftet vil jeg tro.

Har vurdert om snatch kan være en god øvelse. Er redd den er vanskelig å mestre.

Formålet er ikke noe annet enn å få trent litt hele kroppen. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...