Gå til innhold

overskudd eller underskudd?


oleks

Anbefalte innlegg

Hei.

Trener nå X-Size programmet http://fitnessbloggen.no/x-size/ og med dette har jeg et spørsmål: jeg har ligget på 2000kcal, som er 600 under min hvileforbrenning, i ca 1 mnd nå for vekttap mens jeg har trenet et vanlig baseprogram. jeg byttet program forrige uke og lurer på om jeg kan legge meg på 2600 kcal og fremdeles gå ned i fett mens jeg bygger muskler? Vet at protein er alfa omega, og at man bør vel ligge i overskudd for å bygge mest mulig muskler. Det jeg lurer på er hvor bør jeg ligge kcalmessig for å bygge muskler best mulig, men også slik at jeg ikke legger på meg så mye fett. Eller er det ikke mulig? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Med mindre du er veldig overvektig (noe som er lite sannsynlig hvis vedlikehold er 2600kcal), så spis nok og tren tungt. Min erfaring er at alt for mange fokuserer på at de må ned i vekt fordi magen er litt slapp. Det er ikke sikkert fettprosenten er så høy, men kroppen ser slapp og "tjukk" ut på grunn av manglende muskelmasse. Avhengig av hvordan du ser ut i dag såklart, men jeg tipper du vil få best resultater og mest treningsglede dersom du ligger på vedlikehold, trener tungt, og passer på makroene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...