Gå til innhold

Antall økter for fremgang


crossfit1992

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene crossfit for ca 2 mnd siden. Har fått litt fremgang i styrken allerede. Jeg er jente, relativt slank(161 cm, 48-49kg). Jeg ønsker å gå ned i fettprosent, for å mer synlige muskler. Vil også bli sterkere, da jeg er lei av å være hu lille spinkle, svake jenta. 

Siden jeg startet med crossfit har jeg trent 2-4 ganger per uke, og gått tur 1-2 ganger. Nå tenkte jeg å starte å supplere med litt god gammeldags styrketrening for å booste muskelveksten. Hvor mange ganger per uke bør jeg trene for å ha en normal fremgang?

Tenkte i utgangspunktet 2-3 økter med crossfit, og 1-2 økter med styrketrening. Må jeg opp i flere økter for se resultater? Vil f.eks 2 økter crossfit i uka være nok til å se resultater over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst, les denne: http://fitnessbloggen.no/trenger-du-egentlig-a-slanke-deg-mer/ 

Så hovedfokus bør være på å spise mer enn du gjør nå.

For å få resultater med styrketreningen bør du trene hver muskelgruppe 2-3 ganger i uken. Et fullkroppsprogram med fokus på progresjon vil være den beste løsningen.

Crossfit økter funker greit for kondisjonen, men du blir ikke særlig sterk av det. Det er for tilfeldige økter, så kroppen får ikke noe "klart signal" om hva den skal bli bedre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zmurph skrev:

Først og fremst, les denne: http://fitnessbloggen.no/trenger-du-egentlig-a-slanke-deg-mer/ 

Så hovedfokus bør være på å spise mer enn du gjør nå.

For å få resultater med styrketreningen bør du trene hver muskelgruppe 2-3 ganger i uken. Et fullkroppsprogram med fokus på progresjon vil være den beste løsningen.

Crossfit økter funker greit for kondisjonen, men du blir ikke særlig sterk av det. Det er for tilfeldige økter, så kroppen får ikke noe "klart signal" om hva den skal bli bedre på. 

woord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Okei, hehe, skjønner den linken... Med tanke på at det kunne tolkes som at jeg vil slanke meg.  Vekta kan vise hva den vil, jeg vil bli sterkere, og se sterk og sunn ut. 

Crossfit funker bra for meg, og motivasjonen. Har sett noe fremgang, men det kommer kanskje an på utgangspunktet.

2-3 styrkeøkter er notert + crossfit :-)

kondisen min er god, har jogget mest de siste årene. Det er styrken det står på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, crossfit1992 said:

Ja Okei, hehe, skjønner den linken... Med tanke på at det kunne tolkes som at jeg vil slanke meg.  Vekta kan vise hva den vil, jeg vil bli sterkere, og se sterk og sunn ut. 

Crossfit funker bra for meg, og motivasjonen. Har sett noe fremgang, men det kommer kanskje an på utgangspunktet.

2-3 styrkeøkter er notert + crossfit :-)

kondisen min er god, har jogget mest de siste årene. Det er styrken det står på...

Har trent mye crossfit tidligere. Nesten samtlige i miljøet kuttet kraftig ned på crossfit til fordel for styrketrening etter hvert. Rett og slett fordi de fant ut at de ikke var sterke nok.

Jeg mente ikke bare at du ikke burde slanke deg, jeg mente at du bevisst bør prøve å legge på deg. Hvis ikke spiser du ikke nok til å støtte opp under treningen og målene dine. Det er mange som aldri får skikkelig fremgang fordi de er redde for å spise nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...