Gå til innhold

FORBRENNER MER VED Å STÅ?


fitness12345

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber i butikk, Ca 6 timer hver ukedag. Alle disse timene på jobb står jeg hele tiden uten å sitte. Mye frem å tilbake og gå rundt hjelpe kunder. Jeg merker at blir mere sulten enn før. Øker man forbrenningen ved å stå VS sitte? Noen som vet Ca hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Men er ikke det også slik at kroppen venner seg til nye aktivitetsnivå?

Jeg har selv tidligere jobbet som tømrer og hadde da en meget hektisk og tung hverdag. Minimum 7 timer med daglig aktivitet. Det til tross hadde hverken jeg eller flere av mine kolleger problemer med å legge på oss. Skal sies at jeg kanskje var mindre forsiktig med kaloriinntaket, men like fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noe i det. Da jeg jobbet i butikk sto jeg på beina minimum 6 timer om dagen, og den første tiden merket jeg det godt på klærne. Ble jo også mer sulten og spiste deretter, og etter en tid jevnet det seg ut.

Men daa jeg gikk tilbake til en mer stillesittende jobb igjen, uten å regulere matinntaket ble jo kroppen raskt seende ut deretter (til tross for at jeg trente på samme måte hele tiden), så jeg vil vel tro at selv om man ikke vil ha samme "nedgangseffekt" over tid, så vil man allikevel ha mer igjen for å stå og gå hele dagen, fremfor å sitte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...