Gå til innhold

Vektnedgang sånn fra start til slutt


Kaye

Anbefalte innlegg

Hei.

Først kjører jeg på med litt fakta om meg sånn at dere kanskje kan hjelpe meg, vurdere riktig.

Fakta
Kjønn: Mann 
Alder: 27
Høyde: 184
Vekt: 130 
BMI: 38,4
BMR: 2608.85

BMI og BMR er bare et estimat ved brukt av de grundigste kalkulatorene jeg fant på nettet så jeg vet at de ikke er helt nøyaktige.

Jeg er en 27 år gammel mann som nylig har gått igjennom et samlivsbrudd. Hovedsaklig pga min egen selvtillit og eget selvbilde.
Som kanskje mange andre har jeg i den forbindelse funnet ut at jeg trenger hjelp. Jeg pleide å trene når jeg var yngre men jeg har ikke trent på mange år.

Jeg har 2 jobber, jobber i butikk så jeg står på beina hele dagen lang. Det er mye fysisk aktivitet, enten det er lagerarbeid, påfylling av varer og kassearbeid. Det er alltid høyt tempo.
I helgene jobber jeg som servitør og står på beine hele tiden der også. Det går rolig for seg men jeg jobber så korte vakter at jeg ikke har pauser.

 

Etter at jeg ble singel har det blitt mye first price pytt i panne med litt gulerøtter. Jeg drikker litt brus, men på jobber drikker jeg kun vann. Middagene er alltid kjappe, og det kommer alltid fra frysedisken da økonomien og tiden ikke alltid strekker til.

 

Planen min er å vente med innmelding på treningssenter til jeg har fått opp kunnskapen litt, iallefall litt hjelp fra dere her på forumet. Men til syvende og sist er det kun jeg som kan gjennomføre det- og jeg har motivasjonen og viljen.

Folkens... jeg trenger hjelp, og jeg trenger å begynne et sted.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kaye,

Det er viktig å si at ikke alle er like når det kommer til å starte reisen til et bedre og sunnere liv. For min del fant jeg ut når jeg var 95kg og slo opp med kjæresten at jeg må komme meg på treningssenter. 3-4 måneder senere var jeg 70kg og mye mer fornøyd. Jeg fokuserte på å få treningen på stell først siden jeg synes det var gøy. Hadde jeg startet med diet så hadde jeg sluttet etter noen uker, ettersom at jeg er glad i mat. Ingen andre enn du kan gjøre noe med viljen og motivasjonen, men siden du er her og spør om hjelp tror jeg motivasjonen er høy.

Her var min plan:

- Tren 3 - 4 ganger i uken, 1 gang cardio, resten styrke
- Om jeg får lyst å trene mer, spe på med cardio
- Etterhvert startet jeg automatisk å spise sunnere fordi jeg fikk litt konkuranse-instinkt

Jeg så en del på youtube folk, og hadde en bror som hadde trent i 5 år som kunne mye. Er ikke så mye å tenke på egentlig, skal du klare det må du gjøre det... Som reklamen sier: Det smaker tran, men det funker.

Start med et enkelt startprogram (tror det her på bloggen er ganske bra), og før logg på det du driver med, både mat og trening. Jeg brukte to programmer back then som jeg bruker enda, Jefit for trening og Lifesum for kalori-telling. Man spiser mye mer enn det man tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...