Gå til innhold

Ned i vekt med Crossfit?


Hk94

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen har erfaringer med vektnedgang med Crossfit? Er det mulig? Jeg veier 89 kg og er 162 cm. Jeg leste en plass at Crossfit er "feil" trening om det skal ned i vekt. Begynte selv på Crossfit for 6 uker siden, og har selvfølgelig gått opp i vekt pga. økt muskelmasse (håper jeg).  Problemer at vekten har stoppet opp, og går ikke nedover igjen :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Hk94 skrev:

Hei!

Jeg lurer på om noen har erfaringer med vektnedgang med Crossfit? Er det mulig? Jeg veier 89 kg og er 162 cm. Jeg leste en plass at Crossfit er "feil" trening om det skal ned i vekt. Begynte selv på Crossfit for 6 uker siden, og har selvfølgelig gått opp i vekt pga. økt muskelmasse (håper jeg).  Problemer at vekten har stoppet opp, og går ikke nedover igjen :wacko:

Alt dette er relativt i forhold til hvor mye og hva du spiser. Du kan gå opp i fettprosent av all mulig trening hvis du spiser nok.

Crossfit er uansett en bra treningsform hvis du vil forbrenne kalorier, men kosthold er det viktigste å fokusere på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Hk94 skrev:

Hei!

Jeg lurer på om noen har erfaringer med vektnedgang med Crossfit? Er det mulig? Jeg veier 89 kg og er 162 cm. Jeg leste en plass at Crossfit er "feil" trening om det skal ned i vekt. Begynte selv på Crossfit for 6 uker siden, og har selvfølgelig gått opp i vekt pga. økt muskelmasse (håper jeg).  Problemer at vekten har stoppet opp, og går ikke nedover igjen :wacko:

Feil trening for å gå ned i vekt? Vel, det var en merkelig påstand.

Du kan fint gå ned i vekt uansett hva du trener, eller om du ikke trener i det hele tatt sånn sett.

Du må nok se på hva du spiser for å komme videre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at noen er positive, så tusen takk for svar! Jeg liker CrossFit veldig godt, og jeg gleder meg til å trene. Slik har det ikke alltid vært, da jeg har vært periodetrener og støttemedlem på treningssenter i flere år <_<

Har hørt av flere som påstår at man ikke går ned i fettprosent med CrossFit, og at man kun bygger muskler. Til slutt kom jeg til å ende opp enda større enn det jeg er i dag! Det knekker litt motivasjonen min da. Men ja, det er første gang jeg hører at noe er "feil" trening..

Jeg vet at kosten har mye å si. Har gått ned 32 kg kun ved å endre kostholdet og gå turer. Nå står vekten helt stille, så jeg skal betale en kostholdsveileder til å lage en kostholdsplan til meg ^_^ Håper virkelig jeg kommer til å oppnå resultater fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hk94 skrev:

Det er godt å høre at noen er positive, så tusen takk for svar! Jeg liker CrossFit veldig godt, og jeg gleder meg til å trene. Slik har det ikke alltid vært, da jeg har vært periodetrener og støttemedlem på treningssenter i flere år <_<

Har hørt av flere som påstår at man ikke går ned i fettprosent med CrossFit, og at man kun bygger muskler. Til slutt kom jeg til å ende opp enda større enn det jeg er i dag! Det knekker litt motivasjonen min da. Men ja, det er første gang jeg hører at noe er "feil" trening..

Jeg vet at kosten har mye å si. Har gått ned 32 kg kun ved å endre kostholdet og gå turer. Nå står vekten helt stille, så jeg skal betale en kostholdsveileder til å lage en kostholdsplan til meg ^_^ Håper virkelig jeg kommer til å oppnå resultater fremover. 

Du får ikke mindre muskler av å trene CrossFit, så dersom målet er mindre muskler bør du nok droppe det ;)

Men for fettforbrenning er egentlig all aktivitet med på å brenne energi. Det er i utgangspunktet ikke mer avansert enn det. Kroppen din driter i om du trener crossfit, pilates, spinning eller whatever. Den bare bruker den energien den må bruke for å gjøre den aktiviteten du vil den skal gjøre. Den energien må hentes fra en plass, og i et kaloriunderskudd vil den hentes fra lagret fett.

32 kg er veldig bra nedgang. Fortsett å trene CrossFit dersom det er en treningsform som er gøy og motiverende for deg - det er jo det som betyr noe. Med litt justeringer på kostholdet vil du nok få videre fremgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes muskler er veldig fint, så målet mitt er å få ned fettprosenten og få muskler! :roflmao:

 Hmm, ja. Du har helt rett i det du skriver. Kroppen bryr seg jo ikke om hvilken aktivitet man driver med. Det er så lett å tro på alt som blir skrevet på diverse forum og nettsider.. Så jeg får bare unngå slike forum, og heller holde på med det jeg trives med ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Gøran Hårtveit - Online PT skrev:

 

32 kg er veldig bra nedgang. Fortsett å trene CrossFit dersom det er en treningsform som er gøy og motiverende for deg - det er jo det som betyr noe. Med litt justeringer på kostholdet vil du nok få videre fremgang. :)

Bingo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...