Jump to content

Hk94

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

About Hk94

  • Rank
    Newbie

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  • Interests
    Crossfit og fjellturer!

Recent Profile Visitors

524 profile views
  1. Jeg synes muskler er veldig fint, så målet mitt er å få ned fettprosenten og få muskler! Hmm, ja. Du har helt rett i det du skriver. Kroppen bryr seg jo ikke om hvilken aktivitet man driver med. Det er så lett å tro på alt som blir skrevet på diverse forum og nettsider.. Så jeg får bare unngå slike forum, og heller holde på med det jeg trives med
  2. Det er godt å høre at noen er positive, så tusen takk for svar! Jeg liker CrossFit veldig godt, og jeg gleder meg til å trene. Slik har det ikke alltid vært, da jeg har vært periodetrener og støttemedlem på treningssenter i flere år Har hørt av flere som påstår at man ikke går ned i fettprosent med CrossFit, og at man kun bygger muskler. Til slutt kom jeg til å ende opp enda større enn det jeg er i dag! Det knekker litt motivasjonen min da. Men ja, det er første gang jeg hører at noe er "feil" trening.. Jeg vet at kosten har mye å si. Har gått ned 32 kg kun ved å endre kostholdet og gå turer. Nå står vekten helt stille, så jeg skal betale en kostholdsveileder til å lage en kostholdsplan til meg Håper virkelig jeg kommer til å oppnå resultater fremover.
  3. Hei! Jeg lurer på om noen har erfaringer med vektnedgang med Crossfit? Er det mulig? Jeg veier 89 kg og er 162 cm. Jeg leste en plass at Crossfit er "feil" trening om det skal ned i vekt. Begynte selv på Crossfit for 6 uker siden, og har selvfølgelig gått opp i vekt pga. økt muskelmasse (håper jeg). Problemer at vekten har stoppet opp, og går ikke nedover igjen
  4. Hei! Jeg er nok ikke den som kan fortelle deg andre alternativer til trening, da ingenting har fungert for meg. Zumba, spinning, løping, step.. Ingenting fungerte for meg i lengden, og jeg ble fort lei. Men jeg kan fortelle deg hva jeg synes om Crossfit. Jeg begynte på Crossfit for 6 uker siden, og jeg elsker det. Tidligere trente jeg på vanlig treningssenter, og jeg følte det var et stort ork å dra på trening. Jeg hatet det, og var støttemedlem i flere måneder og trene av-og-på. Men ja, jeg var selv veldig skeptisk til Crossfit siden jeg har ryggproblemer fra før. Jeg var veldig redd for at ryggen skulle bli enda mer ødelagt enn den er. Jeg hadde også "studienakke" eller mange år med skole, og var ofte plaget med rygg- og nakkesmerter. Men Crossfit hadde motsatt effekt. Ryggen er sterke, og jeg har en mye bedre kroppsholdning allerede. Jeg var også redd for at jeg skulle overbelaste kroppen, og at jeg skulle pådra meg rabdomyolyse eller belastningsskader. Men det som er så bra med Crossfit er at du trener individuelt, og du er tilpasset deg selv. Noen ganger jobber vi i team, og da jobber man en og en mens de andre på temaet har pause. Jeg var ganske utrent når jeg begynte, og måtte ta det rolig de første to-tre ukene. Så begynn rolig, og kjenn på kroppens signaler. Siden jeg enda er ny så trener jeg aldri alene, men i grupper med en sertifisert Crossfit-trener som passer på at jeg løfter riktig og som motiverer og pusher meg til å yte ekstra. Det er også noe spesielt med Crossfitmiljøene. Vi motiverer hverandre, og er flinke til å si fra om det brukes feil teknikk. Du blir kjent med mange fantastiske mennesker. Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg ga Crossfit en sjanse. Det er deilig å endelig glede seg til trening
×
×
  • Create New...