Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fitnesss
Flat benk trener hele brystet. Skråbenk kobler ikke inn mer av deler av brystet, men kobler ut andre deler :)

Choacen min viste meg en måte å trene mer øvre delen av brystet med skråbenk, da jeg ikke får så god kontakt i de øvre brystmusklene med flatbenk :/ Men har 3 andre øvelser for øvre del av bryst om det ikke skulle stemme, så da gjør det ikke så mye! :) Men takk for rettelse!! :D

Choacen min viste meg en måte å trene mer øvre delen av brystet med skråbenk, da jeg ikke får så god kontakt i de øvre brystmusklene med flatbenk :/ Men har 3 andre øvelser for øvre del av bryst om det ikke skulle stemme, så da gjør det ikke så mye! :) Men takk for rettelse!! :D

Hvis du trenger å spesialisere, eller vil trene mer bryst uten å trene "nedre" for mye kan du godt kjøre incline. Den vil ikke gi noe mer belastning på øvre enn du ville fått med korrekt benkpress, men det er greit å bare trene øvre om du mangler symmetrien. Jeg får nok trening på øvre ved å kjøre militærpress :)

http://www.bodybuilding.com/fun/video-anatomy-of-the-chest.htm

Denne videoen og artikkelen forklarer det meste.

Bra sak, men jeg mener fremdeles at det er en spesialiseringsøvelse :) Hadde vært gøy å prøve reverse grip bench, da :)

En litt morsom ting man ofte ser på folk som kjører incline (inklusive han her) er at de ofte skyter brystet såpass frem for å bli stabile at det tilsvarer nesten flat benk uansett :D

Bra sak, men jeg mener fremdeles at det er en spesialiseringsøvelse :) Hadde vært gøy å prøve reverse grip bench, da :)

En litt morsom ting man ofte ser på folk som kjører incline (inklusive han her) er at de ofte skyter brystet såpass frem for å bli stabile at det tilsvarer nesten flat benk uansett :D

Etter å ha lest artikkelen er jeg av den oppfatning at skråbenk er en overflødig øvelse for de fleste. Det er ytterst få på gymmet som er så usymmetriske at de trenger spesialiseringsøvelser for øvre bryst. Skråbenk blir en slags dårlig hybrid mellom flatbenk og militærpress. Hvis man vil koble ut nedre bryst så funker benkpress med motsatt grep bedre. Skråbenk treffer mest framside skulder, men det gjør jo også militærpress i høyeste grad. Derfor gidder jeg ikke å kjøre så mye mer enn flatbenk, militærpress, dips og eventuelt push ups.

Annonse

Etter å ha lest artikkelen er jeg av den oppfatning at skråbenk er en overflødig øvelse for de fleste. Det er ytterst få på gymmet som er så usymmetriske at de trenger spesialiseringsøvelser for øvre bryst. Skråbenk blir en slags dårlig hybrid mellom flatbenk og militærpress. Hvis man vil koble ut nedre bryst så funker benkpress med motsatt grep bedre. Skråbenk treffer mest framside skulder, men det gjør jo også militærpress i høyeste grad. Derfor gidder jeg ikke å kjøre så mye mer enn flatbenk, militærpress, dips og eventuelt push ups.

Er helt enig, eneste gangene jeg kan finne på å kjøre skråbenk er innimellom program eller i ferier osv, hvor jeg bare gjør ting jeg ellers aldri trener ;) Jeg har fin symmetri på brystmuskelaturen min og det uten skråbenk oppover eller nedover.

Hva er dine 3 andre øvelser for bryst? Jeg har prøvd å få til denne benk pressen, både flat og skrå.. Men kjenner det kun i skuldrene. Tror jeg har brystet til en liten gutt på 6 år :eek:

Gjest Fitnesss
Hva er dine 3 andre øvelser for bryst? Jeg har prøvd å få til denne benk pressen, både flat og skrå.. Men kjenner det kun i skuldrene. Tror jeg har brystet til en liten gutt på 6 år :eek:

Skrå push maskiner som står på gymmet, flyes med manualer og cable cross :)

Jammeeen... jeg har gjort det..:mellow: har prøvd hver 2 gr i uka hvertfall. Prøver å spenne meg og alt det der..

Men blir bare til at jeg ligger der å vingler med stanga, opp og ned. Muligens det rett og slett er for tungt for meg..:blush:

Som sagt.. like a little boy...

Annonse

blææ.. flies kjenner jeg også i skuldrene.. og det samme med cable cross:( eneste jeg øvelsen jeg får kontakt med brystet er push ups..

Flies er ikke noe snille med skuldrene mine heller, så jeg kjører dem ikke. Man trenger strengt tatt ikke to strekkøvelser (crossover og flies) og mange kjører ikke en engang. Prøv å bytt flies med pec deck og kjør hantelpress i stedet for benkpress :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...