Gå til innhold

Ned 7 kg på kort tid


Krissi94

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg hadde sist desember en fett-transplantasjon fra mage til bryst, men skal nå tilbake for en korreksjon 24. oktober. Det er et krav at jeg veier det samme som jeg gjorde før operasjonen, men jeg har gått opp 10 kg. Det meste av dette er fett, men noe er også muskler. Jeg har allerede gått ned 3 av de 10 kiloene, men de siste 7 skal jeg ned innen 24. oktober, og jeg klarer ikke se hvordan det skal gå... Det blir litt som å sulte seg ned en vektklasse, bare med litt mindre muskler å tære på. Jeg veier nå 70 kg, så jeg skal ned til 63. Er det mulig på så kort tid? Og eventuelt hvordan?

Etter operasjonen skal jeg starte med tung styrketrening og et sunt kosthold, så hvordan en slik plan vil påvirke muskelmasse og forbrenning er mindre viktig. 

Jeg setter virkelig pris på all hjelp jeg kan få! 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, altså med denne kuren vil du klare å gå ned 7kg på ekstremt kort tid. Problemet er så klart at sekundet du begynner å spise normalt igjen så vil kroppen trekke til seg alt av næring såpass fort at du faktisk får strekkmerker. 

Jeg har egen erfaring med denne suppen fra når jeg var ungdom og gikk da ned 22 kilo på en måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Samsons said:

Okei, altså med denne kuren vil du klare å gå ned 7kg på ekstremt kort tid. Problemet er så klart at sekundet du begynner å spise normalt igjen så vil kroppen trekke til seg alt av næring såpass fort at du faktisk får strekkmerker. 

Jeg har egen erfaring med denne suppen fra når jeg var ungdom og gikk da ned 22 kilo på en måned. 

Det må i så fall bli en siste utvei, dersom jeg ser at det er 10 dager til operasjon og ingen mulighet for å nå målet.. Fordi jeg kan jo ikke holde på som det der i en mnd :D Men hvordan går man tilbake til et normalt kosthold fra den kuren, uten å legge på seg? Når du sier man går opp igjen megafort... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utsetje operasjonen? Kva er grunnen til at du må vege det same, og kor nærme må du vere? Må kroppsamansetjinga også vere den same? Det er ganske enkelt å gå ned 7 kg væske på eit døgn, er det greit? Dersom du skal kvitte deg med 7 kg feittmasse fram til 24 oktober, har du 38 dagar på deg og 54 000 kcal i fleskebanken som må ut. Det vil seie eit underskot på 1400 kcal per dag. Dersom du er gjennomsnittleg høg og brukarnamnet ditt indikerer alderen, kan ein anslå at du med ein stillesitjande livsstil bruker 1800 kcal dagleg, dvs at du kan ete 400 kcal dagleg i dei fem vekene for å nå målet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, boltzmann said:

Kan du utsetje operasjonen? Kva er grunnen til at du må vege det same, og kor nærme må du vere? Må kroppsamansetjinga også vere den same? Det er ganske enkelt å gå ned 7 kg væske på eit døgn, er det greit? Dersom du skal kvitte deg med 7 kg feittmasse fram til 24 oktober, har du 38 dagar på deg og 54 000 kcal i fleskebanken som må ut. Det vil seie eit underskot på 1400 kcal per dag. Dersom du er gjennomsnittleg høg og brukarnamnet ditt indikerer alderen, kan ein anslå at du med ein stillesitjande livsstil bruker 1800 kcal dagleg, dvs at du kan ete 400 kcal dagleg i dei fem vekene for å nå målet...

Nei, det tror jeg ikke at jeg kan, men jeg skal ringe og spørre. Det er pga klagefrist osv. 

Jeg har noen ujevne områder på magen som jeg vil få jevnet ut, som har vært der siden rett etter operasjonen. Men når man går opp i vekt etter fettsugning, vil man ofte legge på seg ujevnt, så legen vil forsikre seg om at ujevnheten ikke er kommet etter at jeg har gått opp i vekt. Det blir kun sjekket med antall kilo, og vil altså ikke sjekke om det er væske, muskler eller fett som forsvinner. Det SKAL være under 63 uansett hva... 

Ja, det er det regnestykket som skremmer meg. Men jeg tenker at dersom jeg går/jogger bort 1000 kalorier om dagen, så får jeg i meg næringsstoffer i hvert fall...?

Sett at jeg klarer å gå ned f.eks. 5 kg. Hvordan blir jeg kvitt 2-3 kg væske til operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Krissi94 skrev:

Ja, det er det regnestykket som skremmer meg. Men jeg tenker at dersom jeg går/jogger bort 1000 kalorier om dagen, så får jeg i meg næringsstoffer i hvert fall...?

Du må jogge15 km, evt gå 20 km for å bruke 1000 kcal på 70 kg kroppsvekt. For å kome 1400 i minus, kan du evt forbruke 600 på aktivitet 1800 på BMR og dermed ete 1000 kcal. Dersom du nøyer deg med 5 kg treng du berre eit underskot på 38 000 kcal på 38 dagar, dvs 1000 kcal i minus dagleg. Det er forøvrig ingen diettar som kan endre dette reknestykket. Med diettar som reklamerer med større vekttap enn dette, kjem dei resterande kiloane frå væske evt muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, boltzmann said:

Du må jogge15 km, evt gå 20 km for å bruke 1000 kcal på 70 kg kroppsvekt. For å kome 1400 i minus, kan du evt forbruke 600 på aktivitet 1800 på BMR og dermed ete 1000 kcal. Dersom du nøyer deg med 5 kg treng du berre eit underskot på 38 000 kcal på 38 dagar, dvs 1000 kcal i minus dagleg. Det er forøvrig ingen diettar som kan endre dette reknestykket. Med diettar som reklamerer med større vekttap enn dette, kjem dei resterande kiloane frå væske evt muskelmasse.

Muskelmasse og væske er helt fint! Spiller ingen rolle, så lenge jeg veier 63 kg kl 9 på morgenen ved operasjonsdagen. 

Jeg vurderer å gjøre dette: 

Spise havregrøt til frokost.

2x babymat i løpet av dagen (kaloriinnhold er oppført + god næringssammensetning) 

Kokte grønnsaker/grønnsakssuppe til alle andre måltider. 

Gå på tredemølle 500 kcal på morgenen + jogge og styrketrening om kvelden. 5-6 dager i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Samsons skrev:

Okei, altså med denne kuren vil du klare å gå ned 7kg på ekstremt kort tid. Problemet er så klart at sekundet du begynner å spise normalt igjen så vil kroppen trekke til seg alt av næring såpass fort at du faktisk får strekkmerker. 

Jeg har egen erfaring med denne suppen fra når jeg var ungdom og gikk da ned 22 kilo på en måned. 

Og hvorfor akkurat den der "dietten" ? 

En ganske viktig faktor for å lykkes med det hun spør om må i mitt hode være at det lille man spiser i det minste er mat en selv liker og som metter.  Alle vet at det er mengden mat som er avgjørende her, ikke hvilken mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...