Gå til innhold

Trapp i Tromsø


alfredo96

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny student i Tromsø og driver med å utforske treningsmulighetene på øya. Driver i hovedsak med utholdenhetstrening, og ser i den anledning etter en lengre trapp for trappeløpping, evt. spenst. Noen som har noen tips til bra trapp? Sjekke Grønnåsen hoppbakke, men der var det skuffende trapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 27. august 2016 at 0:51 PM, alfredo96 said:

Hei!

Er ny student i Tromsø og driver med å utforske treningsmulighetene på øya. Driver i hovedsak med utholdenhetstrening, og ser i den anledning etter en lengre trapp for trappeløpping, evt. spenst. Noen som har noen tips til bra trapp? Sjekke Grønnåsen hoppbakke, men der var det skuffende trapper.

De eneste trappene av noen særlig lengde som jeg kommer på, er (dessverre) trappene mellom sentrum og Kongsbakken videregående skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og ned fra stortorget, rådhustrappene er jo, vel. Det er trapper, om noe? :lol:

Jeg har ikke sett særlig mye som kan være aktuelt, desverre, Tromsø er så kompakt, og der det er en trapp, er det som regel fem kafeer og minst et utested rett i nærheta, eventuelt et boligkompleks.

Om det er noe trøst, vil du kjapt miste lysten på å løpe i trapper når isen legger seg om ikke lenge. ;) Når det er avbært, anbefaler jeg at du tester det Tromsøfolk sverger til - fjellturer. Utetreningssesongen er kort her oppe, men vi har bra treningssentere, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, fleiping til side, så flyttet jeg selv hit fra lenger sør i landet for noen år siden, og jeg hadde egentlig ikke trodd at klima, innenlands, i tillegg til nye omgivelser etc, skulle bli noen utfordring. Det jeg fant ut veldig kjapt var at i stedet for å tviholde på treningsrutinene mine og få dem til å funke som før i en helt ny by - der man i tillegg må ta enkelte hensyn fordi det faktisk er ganske arktisk her i blant, måtte jeg bare tilpasse meg, og tilpasse programmet. Selv fant jeg alternativer og utforma treningsopplegget mitt etter forholdene og det fungerte veldig bra for min del.

Tromsø har mye å by på for treningsentusiaster, både i form av senter, klatring, kampsport, sykling, ski, annet friluftsliv, og et basseng som nok står ferdigstilt om 10 år, så jeg ville helt seriøst ikke hengt meg veldig opp i trappeløpinga, og heller tweaket på det du gjør til vanlig sånn at det funker her oppe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...