Gå til innhold

Ephemera

Medlemmer
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  1. Tusen takk! Jeg skal finne en lett manual og legge i stua, og jobbe med håndleddene, og så må jeg forsøke å snu vanene mine (lettere sagt enn gjort). Men kan jeg trene vanlig styrke ellers i tillegg til dette så lenge det ikke føles riv, ruskende galt?
  2. Yttersiden av den venstre albuen min (jeg er høyrehendt) har en god stund hatt litt tendenser til å bli irritert, og i det siste har det tiltatt, såpass at jeg knapt har trent styrke den siste måneden pga. dette. Området er ikke varmt eller "knirker", og legen gir bare beskjed om hvile og NSAIDs, som kun hjelper der og da. Jeg tøyer og bruker øvelser jeg har fått for å styrke underarmsmuskulaturen, men det går allikevel tregt. Typisk tar jeg markløft med supinert grep (håndflaten opp) på den hånden pga. en finger som har vært brukket og rotert uten å bli 100% igjen, og jeg har også en uva
  3. @NoBro: Du har selvsagt rett ang. ti svar og ti ulike råd, og det var jeg for så vidt fullstendig klar over. Jeg har vel egentlig kommet fram til at jeg skal fortsette litt som jeg har gjort til nå, så lenge jeg føler at jeg har framgang, og jeg ser at jeg i hvert fall har kapasitet til å trene fire rene styrkeøkter pr. uke. Hovedproblemet mitt er, og har alltid vært at jeg begynner å tvile på meg selv, og derfor mister fokus.
  4. Mener du da at jeg skal fortsette å fokusere på basisøvelsene hver økt, eller kjøre alternative økter innimellom? I dag har jeg for eksempel kjørt knebøy-chins-markløft-benkpress-skulderpress (sittende med manualer pga kranglete skulder)-sittende roing, og core-øvelser? Bør jeg kjøre samme program alle dager, men variere mellom økter der alle sett er lavreps med høy belastning, og andre økter er rene økter med 10-12 reps? Nå har jeg kjørt to sett med 6 reps, og ett med 10 reps, og merker en viss framgang i totalbelastningen kun etter få uker. Jeg blir forvirret, og maser og spør i stedet
  5. @02-snapper: Tusen takk for innspill og idé.
  6. Jeg pleier å si at (med noen få unntak) angrer jeg aldri på en trening jeg har gjennomført, og der ligger også motivasjonen. I tillegg er det stressmestrende for hodet og får ut rastløshet, og følelsen av mestring er uovertruffen når man går gjennom en litt tung periode i livet ellers. Jeg er tung og sliten i kroppen nå, og har litt vondt i ryggen (har hanglet og vært småsyk, og ikke trent på en uke), men jeg skal bite tennene sammen og komme meg avgårde og løfte litt, så håper jeg at jeg føler meg bedre etterpå.
  7. Det kan muligens være noe. Tusen takk.
  8. 5x5 har jeg vurdert, og det er i og for seg ikke så langt unna det jeg har gjort, minus skulderpress. :/ Starting Strength har jeg ikke satt meg inn i, men generelt er jeg ute etter å få inn litt mer enn bare de tunge baseøvelsene.
  9. De eneste trappene av noen særlig lengde som jeg kommer på, er (dessverre) trappene mellom sentrum og Kongsbakken videregående skole.
  10. Takk for feedback. Troll bør man vel helst bare ignorere totalt. Heldigvis er jeg ganske god på å ikke ta alt som blir meg servert for god fisk. Jeg er heller ikke totalt treningsnybegynner selv om jeg føler meg sånn her inne, men jeg har vinglet alt for mye i lang tid, og har forsøkt å gjøre "alt" samtidig, og har vært dum og ignorert signaler som overbelastning, sykdom, i tillegg til at jeg har spist for lite, så jeg har stått på stedet hvil ift. framgang. Det var i grunnen derfor jeg kjøpte noen PT-timer denne gangen, og treneren har faktisk lyktes med å få meg inn på et regelmessig
  11. Takk for svar. Jeg tror jeg vil holde meg på rundt 3-4 ganger styrketrening pr. uke nå i denne fasen, for å få teknikken inn, og så jeg klarer å øke i belastning, for så å gå ned på antall repetisjoner. Jeg har egentlig allerede lagt inn nedtrekk, men glemte å skrive det. Da jeg booket timer hos PT, var et overordnet mål at jeg etterhvert skal forsøke meg på 5x5, men da trenger jeg bedre teknikk først. I samråd med PTen har jeg også (i går!) satt opp et program med alternative øvelser, med blant annet stående roing, liggende kroppshevinger (hva nå den øvelsen heter på ordentlig?), bulgarsk ut
  12. Jeg har vært en notorisk sniker her inne, men her er mitt første innlegg. Jeg er kvinne, målet er å bli sterkere og mer velproporsjonert, men jeg vil ikke ned i vekt (167, 55-56 kg). Jeg er ikke nybegynner i styrketrening, men det har blitt mye fram og tilbake de siste årene. Jeg går fort lei, og derfor har jeg i det siste trent litt sammen med en PT, noe som har føltes litt befriende siden hun har tatt litt styringen. Det jeg har gjort, er å trene samme program tre ganger pr. uke, med hovedfokus på å få inn god teknikk. Hun har foreløpig ikke satt opp noe ordentlig program til meg, og jeg er
×
×
  • Opprett ny...