Gå til innhold

Hjelp til oppsett og øvelser


LiB

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om det er noen snille sjeler her inne som vil hjelpe meg med å sette opp et treningsopplegg til meg med øvelser.

Det jeg har tenkt er:

Mandag - Ben

Tirsdag - Fri

Onsdag - A/B/R

Torsdag - Ben

Fredag - Intervall

Lørdag - Fri

Søndag - A/B/R

(A/B/R=Armer, bryst og rygg)

Ser dette greit ut? Eller burde jeg legge det opp anderledes? Evt legge inn mer løping?

Vil satse på rompe og lår i utgangspungtet :) (+ "Bilringen")

Hørt at det er lurt med 1-2 hviledager i uken og har barn, så passer meg fint :)

Trenger ikke være akkurat disse dagene altså.

Vil gjerne ha med disse øvelsene:

Benpress

Hip trusht

Markløft

Bulgarsk utfall

Utfall

Chins

Resten av øvelsene vil jeg gjerne ha tips til :)

Vil gjerne ha et styrkeprogram på ben 1 time og A/B/R 1 time :)

PS: Har eget program for mage av Silje Mariela.

Noen som har noen gode tips eller råd? :oops::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen - fordi det er veldig vanskelig, og nær sagt umulig å sette opp et bra program på nettet, til en person som kan være mellom 20 og 45, trent?utrent?overvektig?undervektig?osv osv. Jeg setter ikke opp et program til en kunder før jeg har hatt minimum 15 minutters samtale, og jeg bruker som regel 45 - 60 minutter på å spotte de forskjellige øvelser til hver person.

Trener du på et senter, så MÅ det være en veileder der, som kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det! Men hvis jeg skal få treningsopplegg på elixia, må jeg betale for en pt time. Synes det er litt teit at de ikke bare kan bruke litt tid til medlemene sine som ttenger litt hjelp. Og er jo ikke snakk om mye hjelp heller. Synes det burde vært gratis jeg da. Men det er jo min mening:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg foreslår at du begynner med et ferdigoppsatt program i stedenfor å sette opp et eget dersom du ikke har kompetanse til dette. Det er mange faktorer som skal vektlegges (øvelser, repitisjoner, muskelgrupper..) når man setter opp et program, og dersom man bommer litt her får man fort vekk ikke den fremgangen man skulle ønske, noe som igjen kan tære på motivasjonen.

Ta en titt her

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

eller her

http://fitnessbloggen.no/velg-riktig-treningsprogram/

så har du litt å velge i! :)

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det! Men hvis jeg skal få treningsopplegg på elixia, må jeg betale for en pt time. Synes det er litt teit at de ikke bare kan bruke litt tid til medlemene sine som ttenger litt hjelp. Og er jo ikke snakk om mye hjelp heller. Synes det burde vært gratis jeg da. Men det er jo min mening:/

Det synes jeg var rart. Kanskje det er fast praksis noen steder? Vi gir iallefall 1 gratis veildeder + individuelt program+ 1 oppfølgertime samme uke. Så følg rådet til CamillaLor du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går selv å trener på Elixia.. og jeg mener at når du begynner der får du 1-2 pttimer gratis? Hvertfall ettersom jeg har forstått det :)

Ja vet det! Men jeg har trent der i 3 år. Så de hadde jeg i 2009. Synes det er kjedelig når man på en måte ikke har bedt om noe opplegg siden man startet, og da må man betale 550,- for et nytt opplegg. Synes det er litt teit! De har ingen veileder der, bare PT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...