Gå til innhold

Ned 30 kg


sannelst

Anbefalte innlegg

Jeg har fått utarbeidet en kostholdsplan ettersom jeg må ned 30kg, men sliter med å sette sammen måltid og med å få i meg nok proteiner. 

Jeg vil så gjerne at dette skal gå, derfor søker jeg tips og råd fra dere nå :) 

 

Dette er hva jeg skal spise:

Måltid 1:

protein: 45g karb: 20g fett: 10g

Måltid 2:

protein: 50g karb: 20g fett: 15g

Måltid 3: 

protein: 50g karb: 30g fett: 15g

Måltid 4:

protein: 50g karb: 20g fett: 10g

Totalt:

protein: 195g karb: 90g fett: 50g

 

Kom gjerne med forslag på måltid, og som ikke ruinerer kontoen så alt for mye ;-) Jeg spiser det meste bortsett fra fisk (spiser sushi)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

denne måltidsplanen suger for å være helt ærlig. hvis du trenger 200g protein, så kan du ha hyppig vektnedgang på betydelig mer enn 1600kcal. 

vet du hvor mye kalorier du trenger for å vedlikeholde vekten?

snittmåltidet skal altså være 400kcal og 50g protein, 4 ganger om dagen.

200-300g mager proteinkilde, + 1ss olje + en neve grønnsaker + 1,5 potet eller 30-50gris/pasta. 4 ganger om dagen i sikkert flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Steffen! skrev:

denne måltidsplanen suger for å være helt ærlig. hvis du trenger 200g protein, så kan du ha hyppig vektnedgang på betydelig mer enn 1600kcal. 

vet du hvor mye kalorier du trenger for å vedlikeholde vekten?

snittmåltidet skal altså være 400kcal og 50g protein, 4 ganger om dagen.

200-300g mager proteinkilde, + 1ss olje + en neve grønnsaker + 1,5 potet eller 30-50gris/pasta. 4 ganger om dagen i sikkert flere måneder.

Jeg svarte deg på eget inlegg nedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sannelst skrev:

Hva mener du er så dårlig med denne kostholdsplanen? 

Og hva mener du med "i sikkert flere måneder"? Det vil jo selvfølgelig ta tid å gå ned 30 kg

jeg mener det kommer til å være ganske tøft å holde seg til en slik plan over lengre tid(man skal leve selv om man slanker bort fett). det jeg egentlig har vanskelig for å forstå er forholdet mellom kcal og protein, måltidene blir ekstremt #fitness, og ikke noe særlig å se fram til.

 

hvis man har 30kg overvekt, så har man gjerne hatt noen grove syndere i kostholdet i lengre tid(jeg har vært der selv). når man kutter de ut over natten og går på en minst-mulig-diett så kan man ofte gå ned opp mot 1,5-2kg i uka, i begynnelsen.

hvis du holder deg til denne dietten, så tenker jeg de første 10kg raser av på 1,5 måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...