Gå til innhold

Noen som vet av treningssenter Bergen? Styrkeløft


ostveit

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg flytter til Bergen nå til høsten, og skulle gjerne hatt litt informasjon angående treningstilbudet som finnes. Har trent en del år i Trondheim, og fokuserer hovedsakelig på styrke, så lurer på om det finnes noen senter som ikke er ALT for dyre. Ser helst etter et senter som har godt tilbud på fri-vekter, og helst manualer på opp mot 50kg. Er kanskje dette som utelukker de fleste senter. Er også en god bonus om det finnes en del apparater for trening av rygg osv. Alle tips er hjertelig velkommen!

Om mulig er sørsiden av byen lettest mtp transport, men har bil så det meste skal gå bra :)

Mvh, 
Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har lyst å drive seriøst med styrketrening (eller bare være i et hyggelig miljø, få teknikkhjelp, og bli sterkere), anbefaler jeg en styrkeløftklubb. I Bergen har vi blant annet Odin SK, Bergen SK, Bjørgvin SK, og Bryggen SK. De to sistnevnte ligger ganske sentralt til. BSK tar ca. 10 min med buss fra sentrum. Odin flytter til Laksevåg snart, så da blir det enklere og raskere å komme seg dit.

Odin koster ca. 2000 kr i året for studenter, og nærmere 3000 kr for andre. Denne avgiften inkluderer løftelisens. Odin har et godt utvalg av utstyr, men er usikker på om vi har 50 kgs manualer. Kan sjekke neste gang jeg er der om du vil.

BSK og Bjørgvin er litt rimeligere enn Odin. Dessuten kan man trene hos både BSK og Bjørgvin uten å betale for løftelisens. Da koster det ca. en femhundrelapp i året.

Når det gjelder vanlige treningssentre har jeg ikke peiling, men er du student har jo SiB et bra tilbud, og koster rundt 1000 kr per semester. Har selv trent på SiB for noen år siden, og det er helt greit hvis man trener litt styrke her og der. SiB Vektertorget er et ok sted. Ellers har vi jo Actic og iTrain som er billige og ligger i sentrum.

Hadde jeg vært deg ville jeg valgt en styrkeløftklubb. Vil påstå at du ikke finner et rimeligere sted å trene, samtidig som du har alt utstyret du trenger, og hyggelige folk å trene med. Tror alle klubbene blir glade for nye medlemmer. (: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5.2016 at 1.14, Swålruz skrev:

Hvis du har lyst å drive seriøst med styrketrening (eller bare være i et hyggelig miljø, få teknikkhjelp, og bli sterkere), anbefaler jeg en styrkeløftklubb. I Bergen har vi blant annet Odin SK, Bergen SK, Bjørgvin SK, og Bryggen SK. De to sistnevnte ligger ganske sentralt til. BSK tar ca. 10 min med buss fra sentrum. Odin flytter til Laksevåg snart, så da blir det enklere og raskere å komme seg dit.

Odin koster ca. 2000 kr i året for studenter, og nærmere 3000 kr for andre. Denne avgiften inkluderer løftelisens. Odin har et godt utvalg av utstyr, men er usikker på om vi har 50 kgs manualer. Kan sjekke neste gang jeg er der om du vil.

BSK og Bjørgvin er litt rimeligere enn Odin. Dessuten kan man trene hos både BSK og Bjørgvin uten å betale for løftelisens. Da koster det ca. en femhundrelapp i året.

Når det gjelder vanlige treningssentre har jeg ikke peiling, men er du student har jo SiB et bra tilbud, og koster rundt 1000 kr per semester. Har selv trent på SiB for noen år siden, og det er helt greit hvis man trener litt styrke her og der. SiB Vektertorget er et ok sted. Ellers har vi jo Actic og iTrain som er billige og ligger i sentrum.

Hadde jeg vært deg ville jeg valgt en styrkeløftklubb. Vil påstå at du ikke finner et rimeligere sted å trene, samtidig som du har alt utstyret du trenger, og hyggelige folk å trene med. Tror alle klubbene blir glade for nye medlemmer. (: 

Tusen takk for veldig utfyllende svar ! :) Får se hvor jeg finner meg leilighet å ta det derrifra, men nå vet jeg hvertfall alternativene mine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...