Esp1Gutten Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hei! Jeg er : Gutt, 21år, 67KG, 175CM høy og bor i Oslo Dette er hvordan mitt treningsprogram ser ut: Mandag(Tung helkropp): Knebøy 5x5 Pullups 5x5 Benkpress 5x5 Militærpress 5x5 Her bruker jeg å kjøre pullups i pausene mellom knebøy settene. Tirsdag(Volum bein): Knebøy 4x12 Strakmark 4x12 Tåhev i smith 3x12-15 Leg extension 3x12 Sittende tåhev + Situps i apparat på slutten Onsdag(Volum bryst): Benkpress 4x12 Skråbenk 4x12 Decline benkpress 3x8 Flies i apparat 3x8 Smale armhevinger 3x8 Triceps pushdown 3x12 (kjører noen ganger med okklusjon bånd) Torsdag(Tung helkropp): Knebøy 5x5 Pullups 5x5 Benkpress 5x5 Militærpress 5x5 Her bruker jeg å kjøre pullups i pausene mellom knebøy settene. Fredag(Volum rygg): Markløft 4x12 eller 5x5(varierer imellom) Sittende roing 4x12 Pullups 3x max Facepulls 3x8 Rygghev 3x8Bicepscurl i kabel 3x12 (kjører noen ganger med okklusjon bånd) Lørdag(Volum skuldre): Militærpress 4x12 Arnoldpress 4x12 Sidehev manualer 3x12 Shrugs 4x12 Sidehev kabel 3x8 Søndag: FRI Tips og innlegg tas imot med åpne armer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WebPT Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Ikke så gale det der! Så ut som ett spennende program :)! Kan kanksje kutte ned noe på volumet på overkroppen, da det kan bli litt mye. Har du vurdert å prøve myoreps på volum dagene? Å kjøre f.eks baseløftene som de står på fullkropp, men legge til myoreps på volumdagene kan være svært smart og har fungert ypperlig for mange. Mindre totalt stress på nervesystemet og litt bedre forhold for restutisjon da! Alt kommer også litt an på grunnlaget ditt, men jeg anbefaler å teste ut dette noen uker å se hvordan du føler deg. Spennende oppsett! Speilblankt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klonk1 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 9 minutter siden, Don Patrick skrev: Ikke så gale det der! Så ut som ett spennende program :)! Kan kanksje kutte ned noe på volumet på overkroppen, da det kan bli litt mye. Har du vurdert å prøve myoreps på volum dagene? Å kjøre f.eks baseløftene som de står på fullkropp, men legge til myoreps på volumdagene kan være svært smart og har fungert ypperlig for mange. Mindre totalt stress på nervesystemet og litt bedre forhold for restutisjon da! Alt kommer også litt an på grunnlaget ditt, men jeg anbefaler å teste ut dette noen uker å se hvordan du føler deg. Spennende oppsett! Har prøvd det selv, kjennes godt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esp1Gutten Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 10 minutter siden, Don Patrick skrev: Ikke så gale det der! Så ut som ett spennende program :)! Kan kanksje kutte ned noe på volumet på overkroppen, da det kan bli litt mye. Har du vurdert å prøve myoreps på volum dagene? Å kjøre f.eks baseløftene som de står på fullkropp, men legge til myoreps på volumdagene kan være svært smart og har fungert ypperlig for mange. Mindre totalt stress på nervesystemet og litt bedre forhold for restutisjon da! Alt kommer også litt an på grunnlaget ditt, men jeg anbefaler å teste ut dette noen uker å se hvordan du føler deg. Spennende oppsett! Hvordan ville du evt satt opp programmet med myoreps da? Med tanke på øvelser for tar godt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speilblankt Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Enig med @Don Patrick Øvelser i myo bør være av den "solide sorten" - helst en øvelse så solid at den tar for seg hele muskelen i en og samme øvelse. Eksempel er Franskpress som ved rett utførelse aktiviserer alle 3 tricepshodene samtidig. Bicepscurl med ez-stang (halv-supinert) som aktiviserer både det indre og ytre hodet. Andre gode myo-øvelser etter min smak er arnoldpress, lats nedtrekk m/bredt grep, bulgarske utfall ( ), brystpress m/hantler, Målet med myo kan være at du utsetter muskelen 1 gang pr. treningsøkt som ifølge skaperen gir en restitusjonstid på 48t før du kan kjøre den igjen. I praksis vil det si at du kan kjøre den samme øvelsen i myo annenhver dag, og uavhengig av styrkeprogrammet ditt. Dette vil effektivisere programmet ditt som KAN se litt stort ut volummessig - men dette er avhengig av energistatusen din. Vet lite om du treningsalder og hvordan du trener rent teknisk - men jeg ville uansett vurdert å fått en kyndig person til å spotte markløften din i høyreps. Eventuelt filmet deg selv hyppig fra siden slik at du sikrer skrotten fra skader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.