Gå til innhold

Noen som kan noe om atv her? :P


ReBella88

Anbefalte innlegg

Ikke rette forum å spørre om noe slikt,derav off topic :p

Kjøpte atv på amndag,igår ble den veldig treig å starte,elstartern funker ikke i det hele tatt og må trampe på kjiken i et kvarter før den starter.

Idag morges(midt i rushen) stopp den midt i veien mens jeg kjørte og fikkl faen meg ikke starta den igjen,sto i kulda i 45 min før en kamerat kom og taua meg hjem :p

Anyway. Noen som vet hvordan jeg kan få starta den som en nødløsning eller no?

Ringte verkstedet og de kan fikse den mens jeg venter,måtte bare komme bort med den. Men det er jaggu ikke enkelt når driten ikke vil starte! :p

Og regner med noen av dere tenker at den ikke vil starte pga kulda. Men det stemmer ikke,så er den saken avklart :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ny eller eldre??:)

Kan være pluggen som ikke gir gnist, eller tett luftfilter..

Hører du stempelet går opp og ned??

PLuggen er ny,luftfilteret er nettop bytta osv. Kjøpte fra forhandler så de fiksa alt og bytta alt av slitedeler osv.

Hører ikke noe stempel jeg,mest fordi jeg ikke vet hva jeg skal høre etter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okej.. eneste jeg kommer på er batteriet da:)

kynner den i det hele tatt? eller er det helt dødt?

elstartere er noe herk, mye trøbbel m de:)

Kynner?

Beklager altså men jeg er helt grønn på dette :p

Batteriet skal være i orden. Går fort tom for strøm da,men lades like fort opp igjen.

Blæ..Får vel vente til imorgen etetrmidag når vi ahr en bil som kan frakte den til verkstedet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig kondens i bensinen. Viktig å ikke la den stå med halvtom tank. Fyll på litt kondensfjerner og fyll tanken full. Start med startgass om den ikke starter uten, og la den gå skikkelig varm.

Hva er startgass?

Skal på verksted. Trenger bare å få starta den for å få den dit så gidder ikek kjøpe masse ting som de komemr til å gjøre gratis for meg,hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,er bare fram,fri,og revers.

Litt verre å få trillstartet den med automat.

Ville testet som Sungrazer sier. Kondensfjerner får du på bensinstasjoner. Startgass er en ekstremt brannfarlig gass som du sprøyter i motoren mens du prøver å starte, så motoren lettere antenner og starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tenker meg om så kan det også være forgasserising. I tilfelle vil også kondensfjerner hjelpe litt. Om forgasseren iser vil blandingen bli for fet og pluggene sote ned såpass mye at du ikke får start, selv om de er nye.

Startgass får du kjøpt på bensinsstasjon som Fredrik nevner. Du sprayer en 2 - 3 sekunder inn i luftfilteret, venter litt og forsøker å starte.

Hvordan hørtes ATV'n ut før du fikk motorstopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hørtes ATV'n ut før du fikk motorstopp?

Den hørtes ut som vanlig,ingen "varsel" om atden kom til å stoppe, akkurat som om noen bare skrudde av tenningen :p

Rimelig flaut midt i rushtrafikken med 1 km kø bak meg og måtte gå av og trille dumme atv'n inn på fortauet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...