Gå til innhold

Tortilla chips og guacamole, legge på meg?


MsGreen

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i Tortilla  chips og hjemmelaget guacamole og spiser dette to ganger i uka ( ca 100 gram tortilla chips hver gang) Jeg har tidligere brukt to avocadoer men har funnet ut at dette blir litt mye, og bruker derfor bare en nå. Guacamolen jeg lager består av avokado,  2 chili, halv rødløk, saft av to lime og litt krydder.

 

Jeg har begynt å gå ned litt i vekt og har fortsatt noen kilo jeg vil ta av. Det jeg lurer på er om jeg kan fortsette å spise dette to ganger i uken hvis jeg ikke går over 2000 kalorier de dagene jeg spiser dette? Jeg vet jo det inneholder mye kalorier,  både Tortilla chipsen og avocadoen. Og selv om guacamolen er sunn, så får jeg dårlig samvittighet.

 

Noen plasser leser jeg at en kalori er en kalori. Andre plasser leser jeg at det ikke er det. Så om jeg ikke overstiger 2000 kalorier disse to dagene, vil jeg fortsatt gå opp i vekt? Og om jeg skulle ha gått over 2000 kalorier når jeg spiser dette, men 1600 kalorier resten av uken. Kan jeg spise dette med god samvittighet? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kalori kan ikke være noe annet enn en kalori. Hva du får med kaloriene er det som er forskjellig. Kaloriene i en bolle er de samme som kaloriene i en skål med frukt, men med frukten får du vitaminer med på kjøpet.

Det som betyr noe for vektnedgang er energibalansen, så om du har lyst å kose deg litt med tortillachips og dip i ny og ne så er det null problem, så lenge du ikke havner i kalorioverskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...