Gå til innhold

Måltidsfrekvens mtp høyt kolesterol(?)


Mr.Positive

Anbefalte innlegg

Takk for gode tips alle sammen! Jeg er ny innen omega3-gamet, hehe - så alle tips og råd taes godt i mot. Tenker å spise litt(bare litt) grov peannøttsmør på proteinpannekakene til lunsj, også lager jeg meg noe fisk til middag i dag. Jeg har ikke planer om å spise fisk hver eneste dag, men tenker det kan være greit å spise det minimum 2-3ganger ila uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Mr.Positive skrev:

Jaaa, det har ikke vært veldig mye fett i kosten. Bruker vita god olivenolje til steking, ellers går det for det meste i karbonadedeig. Vil tro det kan være utslagsgivende? Jeg er uansett ferdig med å ligge i underskudd fra 01.06 - så tenker å ligge i overskudd fra august/september, vil da ha litt mer spillerom i kosten :) 

Lite fett i kosten derav fettet er plantefett (mindre gunstig kilde sammelignet med maritim omega3 og animalske) kan ha en innvirkning på kolesterolet - nettopp fordi kroppen må frigi mer kolesterol dersom den ikke får dette gjennom kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Therese skrev:

Lite fett i kosten derav fettet er plantefett (mindre gunstig kilde sammelignet med maritim omega3 og animalske) kan ha en innvirkning på kolesterolet - nettopp fordi kroppen må frigi mer kolesterol dersom den ikke får dette gjennom kostholdet.

Takk for info, vil tro det siste året har noe å si på kolesterolet, men jeg er ikke bekymret. Men greit å ha en liten pekepinn på hvordan helsa ligger an, og jeg er jo kun 24 år(føler meg som 16) - Skal step up my fat game etter sommeren, så skal jeg ta nye blodprøver utpå høsten. Vil da få svar på om jeg har gjort noe riktig :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.4.2016 at 10.54, Mr.Positive skrev:

Har fått meg ny time utpå høsten for å gå over kolesterolet igjen. Let the games begin!

image.jpeg

Akkurat den komboen der + 30g whey er min favorittfrokost på diett :D  Ufattelig rimelig knekkebrød det der også. Bruker den store ovale makrell i tomat pakningen på 170g da, som noen over nevnte inneholder mer fisk for pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, playfair90 skrev:

Akkurat den komboen der + 30g whey er min favorittfrokost på diett :D  Ufattelig rimelig knekkebrød det der også. Bruker den store ovale makrell i tomat pakningen på 170g da, som noen over nevnte inneholder mer fisk for pengene. 

Jaaa, knekkisn der var diettfriendly :D jaa urutt av meg å kjøpe feil makrell, hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...