Gå til innhold

Hvordan ser treningsprogrammet mitt ut?


Julielis

Anbefalte innlegg

Har fått treningsprogram og kostholdsplan av pt på treningssenteret etter noen veiledningstimer. Har trent styrketrening i noen år nå, og har innimellom fått program på senterene der jeg har trent. Jeg har gått ned 9 kg (på egenhånd)siden november, men har fortsatt ganske høy fettprosent. Er 66 kg og 178cm høy (kvinne 26 år) så derfor ville jeg ha skikkelig program og kostplan fra noen som kan det slik at jeg ikke overdriver trening og spiser for lite eller for mye og legger på meg igjen.

Programmet:

mandag (8repsx3sett)

knebøy, hammercurl, utfall med hantler, cablecurl, biecepscurl, roing med stang, planke

onsdag (5repsx5sett)

markløft, Benkpress, roing hantel m/kickback, fransk press, Nedtrekk, dips, cable pushdown, skulderpress, planke, sideplanke

fredag (8repsx3sett)

strak mark, hip thrust, utfall bakover, lårcurl, Ettbeinsknebøy i slynge, omega mageøvelse i slynge, sideplanke

 

hvordan synes dere det ser ut? Synes selv det var mye bieceps og Triceps, men det kan og bare være fordi jeg som regel kun har hatt baseøvelser på treningsprogrammene og kroppsvektøvelser, kanskje det bare er litt uvant for meg jeg vet ikke. Jeg må jo nesten bare stole på han som har laget det? Kardio kunne jeg velge selv, jeg er veldig aktiv i hverdagen og har overtent mye kardio før, så han la ikke opp noen kardioøkter. Jeg er mye på fjellet da jeg jobber med sau så det blir mye gåturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst gratulerer med imponerende vektnedgang på egenhånd! :) 9 kg siden november er knallsterkt!

 

Jeg synes programmet virker litt tilfeldig satt sammen. Det er mulig PTen din har sine tanker med dette, men jeg mener du ville vært bedre tjent med et fullkroppsprogram tre ganger i uken, uten så mye fokus på armer. For meg blir det litt merkelig å skulle ha én skulderøvelse, og samtidig ha tre isolasjonsøvelser for biceps i programmet. Det er kanskje litt kjipt å skulle stille spørsmål ved PTens kompetanse, men du kan jo spørre hvorfor han mener du er tjent med så mye armtrening, og hvorfor han har valgt å fordele treningen på de ulike dagene slik han har gjort. Om målet ditt er økt styrke og vedlikehold av fettprosent mener hvertfall jeg du er mye bedre tjent med andre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, getsome said:

Først og fremst gratulerer med imponerende vektnedgang på egenhånd! :) 9 kg siden november er knallsterkt!

 

Jeg synes programmet virker litt tilfeldig satt sammen. Det er mulig PTen din har sine tanker med dette, men jeg mener du ville vært bedre tjent med et fullkroppsprogram tre ganger i uken, uten så mye fokus på armer. For meg blir det litt merkelig å skulle ha én skulderøvelse, og samtidig ha tre isolasjonsøvelser for biceps i programmet. Det er kanskje litt kjipt å skulle stille spørsmål ved PTens kompetanse, men du kan jo spørre hvorfor han mener du er tjent med så mye armtrening, og hvorfor han har valgt å fordele treningen på de ulike dagene slik han har gjort. Om målet ditt er økt styrke og vedlikehold av fettprosent mener hvertfall jeg du er mye bedre tjent med andre alternativer.

Takk!

Ja, jeg tenker litt det samme som deg, jeg ble veldig usikker og syntes programmet så litt"rart" ut.. Men jeg skal spørre i resepsjonen på senteret om jeg evt kan få en ny gjennomgang med en annen PT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...