Gå til innhold

Uvel/slapp etter geriljakardio


lk

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å teste ut geriljakardio om dagen , fordi jeg er så lei av vanlig intervaller på 4x4. 
 Men hver gang jeg har trent dette blir jeg så sykt uvel og slapp i flere timer etterpå!

Forrige uke trente jeg både dette OG styrke etterpå. Det skulle jeg aldri ha gjort, for jeg var helt ødelagt etterpå. Hehe.

Er det vanlig å bli såå uvel/slapp etterpå? Noen flere som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du etter du har kjørt kardioen da? Jeg blir jo sliten etter ei økt med kardio, og litt småkvalm, men det er liksom like etter, og varer ikke så lenge som noen timer. Jeg bare har ikke matlyst nærmest timen etter en hard kardio økt. Men ikke sånn at det er ubehagelig nei. Nå har ikke jeg kjørt Geriljakardio på et par år, jeg har kun jogga i moderat tempo , samt et par økter med HIIT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Thomaseh skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du kjører det når du blir slapp og uvel?

Om du syntes 4x4 er kjipt, så kan du jo kjøre den annerledes sålenge arbeidsperioden er på 16 minutter (hvis du absolutt skal kjøre 4x4).

 

Har bare testa det et par ganger . trodde kanskje ikke jeg ble uvel alle gangene :p   Hørte at geriljakardio er sykt effektivt på fettforbrenningen. Også litt derfor jeg ville teste det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mr.Positive skrev:

Spiser du etter du har kjørt kardioen da? Jeg blir jo sliten etter ei økt med kardio, og litt småkvalm, men det er liksom like etter, og varer ikke så lenge som noen timer. Jeg bare har ikke matlyst nærmest timen etter en hard kardio økt. Men ikke sånn at det er ubehagelig nei. Nå har ikke jeg kjørt Geriljakardio på et par år, jeg har kun jogga i moderat tempo , samt et par økter med HIIT.

Joda, spiser etterpå. :)  Men går rundt og er helt ør noen timer etterpå fordet .. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lk skrev:

 

Har bare testa det et par ganger . trodde kanskje ikke jeg ble uvel alle gangene :p   Hørte at geriljakardio er sykt effektivt på fettforbrenningen. Også litt derfor jeg ville teste det :)

 

Alt er sykt effektivt på fettforbrenningen.
4x4 er bra for fettforbrenningen fordi du har 16 minutter arbeidsperiode med høy intensitet.

8x2 vil være like bra for fettforbrenningen fordi arbeidsperioden fortsatt er på 16 minutter med høy intensitet.

Om du kjører 15x15 med høyere intensitet så vil også dette være bra for fettforbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har du trent med 4X4 intervaller og hva slags nivå ligger du på der?

Jeg har ikke særlig erfaring med gerilja-kardio, men min umiddelbare tanke er at du har kjørt deg for hardt i forhold til ditt treningsnivå. Opplevde noe lignende første gangen jeg skulle begynne med 4X4 intervaller. 

Så ut som en RØD gris og var nesten svimmel når jeg var ferdig. Jepp. Jeg har syk viljestyrke og presset meg selv om jeg kjente det egentlig var for tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, SamGold skrev:

Hvor lenge har du trent med 4X4 intervaller og hva slags nivå ligger du på der?

Jeg har ikke særlig erfaring med gerilja-kardio, men min umiddelbare tanke er at du har kjørt deg for hardt i forhold til ditt treningsnivå. Opplevde noe lignende første gangen jeg skulle begynne med 4X4 intervaller. 

Så ut som en RØD gris og var nesten svimmel når jeg var ferdig. Jepp. Jeg har syk viljestyrke og presset meg selv om jeg kjente det egentlig var for tungt.

hehe. jeg er vel kanskje ikke TOPP-trent, men heller ikke dårlig trent. Sånn midt i mellom. Så det kan være noe i det du sier. At jeg rett og slett har pressa meg litt for hardt iforhold til mitt nivå :/  Jeg får prøve å gjøre det litt mer gradvis fremover .

Man blir så gira vettu, og man bare VIL presse seg til det ytterste. Ikke alltid like lurt tydeligvis :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...