Gå til innhold

Spørsmål rundt X-Strength


Tore Olav

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hvordan disse pyramidene i X-Strength skal gjøres i praksis.

2x5 (RPE) + 2 pyramide  sett(RPE8).

2-3 oppvarming/oppbyggingsett, 2x5 toppsett, så 1sett dropsett, deretter 1sett droppsett til?

Er dette måten å tolke denne på?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Tore Olav skrev:

Jeg er litt usikker på hvordan disse pyramidene i X-Strength skal gjøres i praksis.

2x5 (RPE) + 2 pyramide  sett(RPE8).

2-3 oppvarming/oppbyggingsett, 2x5 toppsett, så 1sett dropsett, deretter 1sett droppsett til?

Er dette måten å tolke denne på?

 

 

Jeg har dessverre ikke kjennskap til programmet, men det er slik jeg tolker dette ihvertfall.

Er det markløft dette er satt opp på? Så høres det helt normalt ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Det er satt opp på knebøy, markløft og benkpress.

På forskjellige økter i uka.

Hva da med pauser? Fra siste toppsett til siste droppsett skal det vel da ikke være noe særlig pause over hodet?

Og mellom oppvarmingsett, bare korte pauser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 30.1.2016 at 8.53, Tore Olav skrev:

Takk for svar :)

Det er satt opp på knebøy, markløft og benkpress.

På forskjellige økter i uka.

Hva da med pauser? Fra siste toppsett til siste droppsett skal det vel da ikke være noe særlig pause over hodet?

Og mellom oppvarmingsett, bare korte pauser?

Skal ikke være noe særlig pause mellom droppsett. Kun den tiden det tar å endre belastning.

Pauser generelt utover dette bør være på mellom 1-3 min alt ettersom hvor tungt du løfter. Lengre pauser gir bedre prestasjon på tunge løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, FrkHoel skrev:

Skal ikke være noe særlig pause mellom droppsett. Kun den tiden det tar å endre belastning.

Pauser generelt utover dette bør være på mellom 1-3 min alt ettersom hvor tungt du løfter. Lengre pauser gir bedre prestasjon på tunge løft.

Med andre ord så stemmer det at med pyramide i dette programmet, så skal det kjøres 2 droppsett etter toppsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tore Olav skrev:

Med andre ord så stemmer det at med pyramide i dette programmet, så skal det kjøres 2 droppsett etter toppsett?

Stemmer. Du tar av 10% av vekten fra toppsettet og kjører så mange reps du klarer fram til du kjenner at du kun hadde klart å presse ut maks 2 reps til. Deretter tar du av nye 10% og gjør akkurat det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, FrkHoel skrev:

Stemmer. Du tar av 10% av vekten fra toppsettet og kjører så mange reps du klarer fram til du kjenner at du kun hadde klart å presse ut maks 2 reps til. Deretter tar du av nye 10% og gjør akkurat det samme. :)

Veldig bra, da har jeg forstått det riktig.

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...