Gå til innhold

Tore Olav

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Veldig bra, da har jeg forstått det riktig. Takk for svar!
  2. Med andre ord så stemmer det at med pyramide i dette programmet, så skal det kjøres 2 droppsett etter toppsett?
  3. Ingen som har noe svar på hvordan dette programmet gjennomføres i praksis?
  4. Takk for svar Det er satt opp på knebøy, markløft og benkpress. På forskjellige økter i uka. Hva da med pauser? Fra siste toppsett til siste droppsett skal det vel da ikke være noe særlig pause over hodet? Og mellom oppvarmingsett, bare korte pauser?
  5. Jeg er litt usikker på hvordan disse pyramidene i X-Strength skal gjøres i praksis. 2x5 (RPE) + 2 pyramide sett(RPE8). 2-3 oppvarming/oppbyggingsett, 2x5 toppsett, så 1sett dropsett, deretter 1sett droppsett til? Er dette måten å tolke denne på?
  6. Fant du noe ut av dette? Lurer litt på disse pyramidene jeg også..
  7. Dette er allerede laget dessverre. Se Dagligvarebørsen
  8. Nettopp kommet igang med litt strukturert trening etter flere måneders skadeavbrekk. Tenkte å prøve en runde med Xpress. Det jeg lurer litt på, hvordan gjør man progresjon, sett og reps på tung, lett og medium dag, på øvelser som palloff press, RKC planke?
  9. @pangea, fikk du noe ut av noen av de du ble anbefalt for senebetennelse? Jeg sliter også med senebetennelse, og leter desperat etter noen som kan hjelpe meg å rydde opp i detta
  10. Jeg har i lengre tid nå slitt med senebetennelse i begge skuldre. Dette har etter all sannsynlighet kommet av for mye tung trening med for lite variasjon i volum og intensitet, uten å ha noe særlig grunnlag. Jeg har nå gått til fysioterapeut i 7 uker, med bare noen små forbedringer. Han har knadd og jobbet med senefester foran på høyre skulder og senefester bak på begge sider. Vi har også vært innom bruk av nåler. Jeg er ikke sikker på hva nøyaktig sene og senefestet heter dessverre, men han har nevnt triceps, og denne har vel 3 senefester? Jeg har også kjørt eksentrisk sidehev med lav k
  11. Jeg har kjørt X-Press i 6 uker nå. Føler at det blir for mye med mye beinøvelser, som knebøy og bulgarsk utfall, når jeg løper 3-4 ganger i uka i tillegg. Dette blir vel heller ikke anbefalt? Så blir nok å prøve å finne ut et program med lettere øvelser på beina og fokus på kjernemuskulatur. Er bare ikke helt sikker på hvordan jeg skal sette opp dette programmet
  12. Jeg løper og trener mot Birken og Oslo Halvmaraton i år. Løper et lignende løpeprogram som Oslo Maraton har ute på sidene sine. Men jeg vil ikke kutte ut styrketreninga, og vil kjøre dette innimellom løpeøktene. Hvilket styrkeprogram anbefaler du sammen med løpeprogram mot Birken og senere mot Oslo Halvmaraton?
×
×
  • Opprett ny...