Gå til innhold

Spiser jeg for lite?


Larsy

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann 23 år, 187 cm høy og ca 87 kg. Trente MMA før og da var jeg ikke så opphengt i kostholdet. Men grunnet menisk skade har jeg vært rolig alt for lenge. Kan nå begynne å trene sånn smått, så nå er målet å få strammet opp kroppen, jeg har prøvd å lage noe som kan ligne et kostholdsprogram, har fra Februar 2 dager med grappling og 2 dager med striking trening, skal også slenge inn 3- 4 styrkeøkter i tillegg. Mitt kosthold er nå som følger:

Frokost:

1 Appelsin

4 Kokte Egg

Lunsj (Som regel etter trening):

1 Boks Cottage Cheese

Natreen og Kanel

Middag/Kveldsmat:

190g Kylling

200g Viltblanding

88g Mager Kesam

100g Havregryn

5-7 dl Skummet Melk

20g Prozyme pulver

Har regnet litt på kcal, Protein osv.

Kcal: 1664

Protein: 176

Fett: 50

Karbohydrater: 124

Har store problemer med å få vekk sidefleske, jeg ser antydninger magemuskler men når man kommer til navleområdet er det en god del fett jeg ikke får vekk. Det er værst på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal trene ganske mye og jeg synes det ser ut som du å ha mer mat enn d der,d er alt for lite i mine øyne:O Og du spiser mye på ettermiddag og kvelds,d er kanskje litt lurere å ha mer mat til frokost og et par mellom måltider? Det spiller egentlig ingen rolle når du inntar kaloriene dine men siden du sannsynligvis trenger mer av det på dagen enn på kvelden? Du er jo høy og skal bygge muskler og ned i fettprosent,og du er jo så å si normalvektig,men du vil ikke kunne bygge nok muskler og du vil miste mye muskelmasse med så lite mat. Din Bmr vil nok være på over 2000 kcal og du bør ikke ligge under den pga at d er det som skal til for at hjerte skal slå og blodet skal pumpe ect. 2200 kcal ville jeg lagt meg på var jeg deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser ALT for lite! Jeg kunne ikke overlevd på så lite mat om jeg lå i koma engang, og jeg er jente og trener mindre enn deg.. :thumbsdown: Kan ikke skjønne at du skal trenge å gå ned i vekt med de tallene der, det du bør fokusere på er å spise nok til å vedlikeholde vekta, men kjøre på med styrketrening for å få mer muskler og dermed ned fettprosenten.

Hvis vekta er stabil og du spiser skikkelig og trener masse styrke (som det ser ut som du skal), vil du gå opp i muskelvekt og ned i fettprosent. Bruk en av kalkulatorene her inne til å finne ut vedlikeholdsinntaket ditt, følg det i noen uker og ta en vurdering. går du opp i vekt så kutter du et par 100 kcal, mens du øker litt hvis du går ned. :)

DU TRENGER IKKE Å GÅ NED I VEKT!! :!:

(Nå må du gjerne legge ut bilde og forsøke å bevise at jeg tar feil, men uansett hvordan du ser ut er det samme regel som gjelder.)

Opp i muskelvekt = ned i str og fettprosent. Jeg veier idag ganske på kiloen det samme som jeg gjorde da jeg var 17, men bruker 2 str mindre i klær. Har også lagt på meg ca 7 kilo i muskler og gått ned tilsvarende i fett. Det ser veldig mye bedre ut for å si det sånn! ;)

EDIT: Det kan kanskje være lurt å ikke starte med 7-8 økter i uka med en gang heller, veldig dumt å ødelegge menisken eller noe annet pga overtrening når du nettopp er blitt frisk igjen? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn

Det er som de andre nevner her inne. Med mindre du har veldig høy fettprosent ville jeg ikke anbefalt deg å gå noe særlig under BMR+200-300kcal. Og hvis du har høy fettprosent med den vekta der, er det nok rent estetisk gunstig å gå opp i muskler. Jeg er ikke så langt unna dine mål (1.89m, 85kg).

Du kan med fordel også legge inn mer proteiner i kostholdet ditt, på denne måten gjør du det lettere for kroppen din å beholde muskelmasse. Uansett, burde det være en gyllen regel for de aller fleste å ikke gå under hvileforbrenningen(BMR) i kaloriinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...