Gå til innhold

Hjelp til lett meny


Hulken88

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og kjæresten min prøver å sette igang treningen igjen og har begynt med myfitnesspal.

Jeg skal ned fra 120 til 85,  hun fra 90 til 60. Vi har allerede gått ned 5 kg hver. 
Vi har lagt oss et mål på 1 kg i uken og jeg havnet på 1600 kcal,  hun på 1200.

Har trent i 10 år, men lite siden jeg traff kjerringa. 
Jeg trener styrke 3 dager i uka og prøver å gå en time de resterende dagene om jeg har tid. Vi jobber skift og har en nyfødt. 

Men sliter litt med å holde oss innenfor inntaket. Føler det blir så lite kalorier igjen til middagen.

Det vi har gjort hittil er.
Frokost - 3 knekkebrød med lett ost eller skinke, 1 glass melk. 1 150 g tine yoghurt og 1 kopp kaffe. (Prøvd yoplait,  men ikke noe glad i den)
Mellommåltid - 1 eple
Lunch - 4 knekkebrød med 100 g leverpostei.  Vet det er mye kalorier,  men lett og oppbevare i skapet. 1 glass melk
Middag - Hjemmelaget tomatsuppe med egg, gryterett eller kyllingfilet med litt salat.
Lørdag vil vi gjerne ha en lett pizza og søndag kjøttkaker. 
Dessert  - 1 eple med 1/2 boks hjemmelaget vaniljekesam. (Bare når vi har gått)

Vi vil gjerne ha  hjelp til litt enkel lett mat. Gjerne gryterett, suppe eller pasta retter.
Vil også ha forslag til litt lettere lørdagskos.

Vi liker det meste men er ikke glad i fisk.
Av grønnsaker liker jeg ikke mais, sopp eller brokkoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Hei! 

Først og fremst vil jeg kommentere, slik som okveine, det lave kcal-inntaket, spesielt hos din kjæreste - det anbefales ikke å spise under 1500kcal dagen for de som ammer, fordi det vil påvirke melkeproduksjonen. I og med at dere trener og er aktive tror jeg begge uten problemer kunne gått opp et par hundre kcal hver og fortsatt gått ned. Husk at vektnedgangen skal skje over tid - og som du sier sliter dere med å holde dere til inntaket. 

Jeg hadde økt inntaket av sunt fett og protein - egg, avocado, magert kjøttpålegg som kalkun/kylling, kylling/okse-lever osv. Ha grønnsaker til alle måltider - ovnsbakte rotgrønnsaker, spennende salater, agurk/paprika osv har lite kcal og metter mye.

Frokost - 3 knekkebrød med magert kyllingpålegg, to egg, et glass melk og kaffe

Mellommåltid - grønnsaker, oppskåret gulrot, paprika ol 

Lunsj - En kyllingfilet, en halv/kvart avocado, en halv søtpotet og grønnsaker 

Middag - Gryterett/suppe/kylling/stekt lever(ja det er faktisk dødsgodt) med valgfrie grønnsaker + noe karbo

Kveldsmat - havregrøt/frukt med kesam/cottage cheese/rugsprø med proteinrikt pålegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen winter

Takk, virker fornuftig. Må prøve å spise mer kylling. Får langtidssteke i store porsjoner og porsjonere. 

Hun ammer ikke. Vi lå på 1600 og 2400, men det gikk sent. Når vi har nådd 70 og 95 skal vi roe ned til en halv kilo i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O

Hvis du allerede har noe du "vet funker", hvorfor spørre om hjelp? :) 

Forresten; 100g Wasa Havre (det jeg hadde i skapet hjemme) gir 370kcal og 65g karbohydrater. Leverpostei er jeg personlig ikke så glad i, så måtte google, men ligger på 300-350 kcal den også. Det er mye kylling og grønnsaker 

mener kalorinivået funker,  men menyen kan blitt kjedelig. Skal begynne å lage større porsjoner og fryse.

De dagene vi trener, spiser vi tilsvarende ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...