Gå til innhold

frustrerende fett


norae95

Anbefalte innlegg

Hei,

170 cm og 63 kg. Har gått opp kanskje fire kilo siste året som har lagt seg rett på magen. Det til tross for at jeg nesten alltid spiser sunt og trener hver dag. Jeg går også ganske mye. En vanlig trening innebærer 5 km intervaller eller jogg på mølle samt 30-60 min styrke, alt etter hvor mye jeg gidder. Hver dag. Kaloriinntak hver dag ligger gjennomsnitlig litt under 2000.

Har noen en god teori på hvor i hellllvete kiloene kommer fra, og hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dem? Må jeg ligge rundt 1500 kalorier hver dag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du trener hver dag og får i deg under 2000 kalorier skal du være veeeeeldig lav for at dette er fornuftig. Det kan godt hende det er der problemet ditt ligger. Kroppen din går på sparebluss fordi du konstant underernærer deg selv og har lært seg til at "Jeg får så lite mat at det lille jeg får må jeg ta vare på".

Jeg har ikke spesielt mye kunnskap om dette, men har plukket opp litt herfra når andre har stilt lignende spørsmål. Selv personer som går i et moderat, kontrollert underskudd vil etterhvert merke denne effekten. Nøyaktig den samme inntaksmengden som har gitt resultater i månedsvis slutter å fungere fordi kroppen justerer seg til det. 

Et anslag på kaloribehovet ditt om du lå og sov i 24t er ca. 1500. Mao inntar du kalorier som hadde passet dersom du lå i koma. 

 

Det er ikke alltid så få kalorier som mulig er svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...