Gå til innhold

Knebøy med vektvest


Schwarzeneggerrr

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er en jente på 15 år som liker styrketrening veldig godt. Målet mitt for 2016 er bli en del sterkere, da tenker jeg mest på bein og rumpe. Kjernemusklaturen min er ganske så bra, siden jeg har drevet med noenlunde tung styrketrening en stund nå. Dessverre har jeg ikke tilgang på treningssenter før i midten av august, og det er jo en stund til. Derfor vil jeg få til mer effektiv trening hjemme, og lurte på om noen kunne hjelpe meg litt på vei..

1) Vil knebøy med vektvest på 10-15 kg være en god øvelse? Tenker litt på om det vil bli feil stilling i forhold til skader og sånn..

2) Er det noe jeg kan spise eller drikke for å bygge muskler fortere? Tenker på tran for eksempel, ellers har jeg et ganske bra kosthold. Av ulike grunner velger jeg også ikke å begynne med proteinpulver og lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo!

Jeg er en jente på 15 år som liker styrketrening veldig godt. Målet mitt for 2016 er bli en del sterkere, da tenker jeg mest på bein og rumpe. Kjernemusklaturen min er ganske så bra, siden jeg har drevet med noenlunde tung styrketrening en stund nå. Dessverre har jeg ikke tilgang på treningssenter før i midten av august, og det er jo en stund til. Derfor vil jeg få til mer effektiv trening hjemme, og lurte på om noen kunne hjelpe meg litt på vei..

1) Vil knebøy med vektvest på 10-15 kg være en god øvelse? Tenker litt på om det vil bli feil stilling i forhold til skader og sånn..

2) Er det noe jeg kan spise eller drikke for å bygge muskler fortere? Tenker på tran for eksempel, ellers har jeg et ganske bra kosthold. Av ulike grunner velger jeg også ikke å begynne med proteinpulver og lignende..

Hei!

1) Det er så absolutt et veldig godt alternativ! Dog finnes det flere måter å gjøre en slik øvelse tyngre på, uten å legge på ekstra vekter. Feks splitknebøy eller pistolsquat :)

2) Nope 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

2) Er det noe jeg kan spise eller drikke for å bygge muskler fortere? Tenker på tran for eksempel, ellers har jeg et ganske bra kosthold. Av ulike grunner velger jeg også ikke å begynne med proteinpulver og lignende..

For å utdype Thereses svare littegrann. Det er ikke noe spesielt du kan kan ha i deg (som er lovlig) som vil gi deg muskler raskere. Så lenge du spiser tilstrekkelig mengde kvalitetsmat (korrekt fordeling av proteiner, fett og karbohydrater) vil man bygge muskler. Spiser du derimot for lite mat (fordi du prøver å gå ned i vekt, har dårlig matlyst el) eller for dårlig mat (hurtigmat, proteinfattigmat osv) vil dette gjøre at muskelveksten tar lenger tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...