Gå til innhold

Albuen er øm og låser seg


TineR

Anbefalte innlegg

Høyre albue låser seg og er øm når jeg tar brystpress med hantler. Hva kan dette skyldes og hvordan blir jeg kvitt det? Har hatt nesten en uke treningsfri nå, og håpte at det skulle gi positivt utslag, men jeg avbrøt treningen før første settet var gjennomført for å unngå å forverre noe. Albuen kjennes ut som om den skal låse seg når jeg er ca halvveis i løftebanen/presset. Hvis jeg da drar på litt ekstra så kan jeg presse forbi låsningen, det kommer et lite "knekk", og i etterkant er jeg øm "inni" leddet. Dette varer en dag eller to. Albuen/ armen kjennes også svak ut, sånn har det ikke vært tidligere.  

Jeg har ikke merket tilsvarende problemer i albuen ved Arnoldpress.

Så hva gjør jeg nå? Supert hvis noen har forslag, er livredd for at dette skal få utvikle seg til å bli mer en mer langvarig greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøyaktig smerteområde?

Smerten er lokalisert der jeg har markert på bildet, mellom "albueknoken" og beinet som kommer fra underarmen. Har hatt et par dagers treningspause nå, men det er fortsatt ømt og trykkømt. Håper det gir mening, ser jeg mangler litt begrepsapparat for å gi en god forklaring. Etter trening er smerten  langt mer intens, men fortsatt lokalisert til nevnte område, og videre inn i selve leddet. 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å strekke underarmene og trene det lange og mediale tricepshodet. Ofte en ubalanse mellom underarm og triceps som forårsaker golfalbue.

Ok. Da må jeg få spørre litt mer; har du forslag til øvelser? Og skal jeg stoppe med brystpress inntil videre? Trener brystpress med hantler, bør jeg gå over til stang eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...