Gå til innhold

Atlantis Medisinske Høyskole


thefoodlovinggirl

Anbefalte innlegg

Hei. Vet ikke om dette er det rette stede å stille disse spørsmålene på, men jeg prøver likevel ;) Jeg har sett at Atlantis Medisinske Høyskole som en en privatskole tilbyr bachelor i ernæring i Spania. Jeg lurer på om noen av dere har erfaringer fra dette studiet. Vet dere om man kan ta master etter endt studie og dermed blir klinisk ernæringsfysiolog? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.amh.no/no/aktuelt_pa_atlantis/Nyansatt+høgskolelektor+ved+Atlantis+Medisinske+Høgskole!.b7C_wlrWWS.ips

(Thomas jobber forsåvidt som doktorgradsstipendiat ved fakultet for Ernæring ved UiO i øyeblikket)

Av linken ovenfor er dette tilsynelatende helt mulig ja, men da må du(såvidt jeg forstår det) belage deg på å ta masteren din ved Universitetet i Bergen, da Universitetet i Oslo kun tilbyr integrert 5årig master i ernæring som en samlet pakketilbud.

(Selv om jeg jo selvfølgelig vil anbefale deg å søke deg inn på UiO eller UiB direkte hvis mulig.. men jeg studerer jo faget ved UiO selv, så jeg har jo pittelitt bias da:P )

 

Endret av Aurelius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har gått der, og alle sier IKKE gjør det! Det har vært mye rot med studiet til Atlantis, og mange skuffede studenter som har opplevd at nei, de kan ikke bli kliniske ernæringsfysiologer, for de kommer ikke inn på master, selv om skolen påstår det motsatte (det hjelper jo ikke at AMH sier ja, når UIB og UIO sier nei...). Det har vært mye krangling med skolen, og mye feilinfo fra skolens side. Dette kan jo ha ordnet seg mirakuløst siden i fjor, men jeg ville hvertfall ikke begynt der uten å ta en grundig prat med studenter som skal avslutte sin bachelor nå til våren, for å vite hvordan ståa er nå, for det er de siste par årene det har vært mye rot. Med bare bachelor vil det også være vanskelig å finne relevant jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...