Gå til innhold

Spiser jeg bra, til å kunne bygge litt muskler?


majacal

Anbefalte innlegg

Når det kommer til kosthold har jeg lenge vært usikker på om jeg spiser for mye, for lite, eller helt feil. Så her er hva jeg spiser ca på en treningsdag. Har tatt utgangspunkt i 2 dager.  målet er å bygge litt muskler, helst uten å legge på seg veldig mye fett.

Er jente165 høy, vekt 63

frokost: 40 g havregryn + 1 avokado ca 100 g. ELLER 2 egg  + 2 eggehviter og 2 havreknekkebrød fra mesterbakern.

lunch: 100 g kyllingfilet, 40-60 g jasminris 60 g avokade, evt kokosmelk + 200 g grønnsaker ELLER 300 g søtpotet 100 g kyllingfilet 60 g avokado

middag: 100 kyllingkjøttdeig/karbonadedeig 70 g blomkålpasta, 2 tomater knust til saus + 200 g grønnsaker ELLER 4-5 speltlomer, 100 g kyllingfilet, + grønnsaker og litt mager kesam blanda med krydder.

kveld: 100 g havregrøt 100 g kalkunpålegg, 100 g mager cottageshese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har absolutt gjort veldig fornuftige matvarevalg. Har du regnet ut hvor mye protein/fett/karbohydrat det blir til sammen hver dag? Ser ut som det kan bli i overkant mye protein. Om du vil bygge muskler uten å legge på deg fett bør du ligge i et lite kalorioverskudd. Kanskje 2-300 i snitt hver dag. Dersom du utifra målinger ser at det går litt fort opp kan du jo bare justere litt ned igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...