Gå til innhold

3% ned i fett uten å miste rompe?


Pipsa

Anbefalte innlegg

Kan man gå ned i fettprosent uten å miste rompa? Har alltid hatt rompe, men den siste tiden han jeg klart å forme den gAnske fin syns jeg. Har spist i overskudd og fått en del mer muskler, blitt sterkere osv. Men også fått litt mer fett i sammen slengen. har alltid villet gå ned i fettprosent, men i stedet for å fokuserer så mye på det valgte jeg heller å trene tungt og spise nok. Men merker nå at jeg skulle hatt gått av å få vekk noe av det overflødige fettet. Er ikke snakk om kjempe masse, men har lagt seg litt rundt mage og hofter og merker det også litt på armene og skuldre og øvre del av ryggen på en måte.Jeg hater å ligge i underskudd på mat, fordi jeg veldig ofte får cravings på alt mulig, spesielt hvis jeg ligger alt for lavt på kcal. Som sagt har ikke veldig mye å ta av, men skulle gjerne gått ned 3% i fett. Har ligger på alt mellom 2000-2500 kcal den siste tiden. Hvor lavt på kcal burde jeg gå og hvor lang tid vil det ta å brent av 3 %? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å gi et godt svar på dette. Det kommer helt ann på individet. ALle kropper er ulik. Genetikk avgjør i stor grad hvor kroppen velger å lagre (og fjerne) fett. Hvor lang tid det vil ta å gå ned en viss antall prosent i fett er også umulig å gi deg en fasit på. Ei heller bør det være fokus. Forsøk å se bort fra tall, ikke heng deg opp i uvesentligheter. Det er ikke tall på en fettklype, vekta eller målbåndet som gir helheten. Mannen i gata vurderer iikke deg og din verdi etter 2-3% variasjon i fettprosent. Det bør heller ikke du gjøre.

Jobb med å finne en livsstil, trening og hverdag du har det bra med! Du sier du hate å ligge i underskudd og slter med cravings + er redd for å miste en flott form på rumpa som du liker. Så hvorfor bruke tid, energi, tanker og stress på å gå ned et så nøyaktig prosent-poeng som utelukkende du vet om og vil se? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja du har egentlig veldig rett når jeg tenker meg om, men så er det det lille jeg skulle ønske kunne bare gå bort, kjipt å ikke kunne gå i noen typer klær fordi fettet bare tyter ut. Vil at musklene skal komme mer fram og da må jeg gå litt ned i fett. Er liksom ikke snakk om mye:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...