Gå til innhold

Starten på et "nytt" liv.


Cthulu

Anbefalte innlegg

Heisann!

Christian heter jeg, en gutt på 23 år.

Alltid vært en litt chubby type, og det siste året har jeg virkelig lagt meg ut.

Begynte med styrketrening når jeg var 16 år, og har før dette vært innom div. kampsorter.(for så vidt uten hell.. :p )

Styrketreningen har i perioder vært meget god, men og veldig av-og-på, i det øyeblikket jeg merker en stor forbedring klarer jeg alltid å stoppe av en eller annen grunn. Våren og sommeren 2010, var desidert den beste treningstiden, gikk ned ca 15kg på 4 mnd, og var ekstremt fornøyd med det. Hadde jeg tatt ca 10 kg til da, hadde jeg vært der jeg vil være, var 112,5kg når jeg begynte.

Jeg har ikke veid meg før jeg skriver dette, men vil tippe jeg ligger på ca 115-119kg, og er 181cm høy.

Vil ned på ca 90kg.

Grunnen til at jeg velger å opprette denne tråden, er rett og slett fordi jeg ønsker en plass jeg kan skrive ned hva jeg gjør og hvordan jeg gjør det. En plass jeg "må rapportere til", da ser jeg for meg at det blir vanskeligere å sluntre unna. Og den viktigste tingen; jeg trenger hjelp!

Jeg leser og leser om alle verdens dietter og treningsprogrammer, men hva i helsikken skal man satse på? Treningsbiten har jeg for så vidt funnet ut av, og hva som funker for meg - denne gangen med mer kondis. Det jeg virkelig trenger hjelp til, er en diett som er "lett" å følge.

Jeg vil selvsagt kutte alt som heter brus, snop, snacks osv.

Pilsen i helgene, får dere ikke tra fra meg - haha! ;)

Har noen der ute gode og "enkle" forslag til mat, altså; frokost, lunch, middag og kvelds. Mellommåltid mottas også med takk, da jeg er særs lite flink til å komme på slikt.

Gjerne matretter som er enkle og lage og går fort å lage. Jeg ser at dette er vanskelig, men dere er jo en gjeng med flinke mennesker! ;)

Jeg sitter nå og nyter et stort glass med iskal cola.

I morgen starter dagen med en joggetur til treningsstudio, og påfølgende trening og veiing.

- Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan lage deg loggbok: forumoversikt -> loggbok - > opprett ny tråd :)

Selv syns jeg tunfisksalat (eventuelt med mager kesam som "dressing"), cottage cheese med bær og proteinvafler/lapper (http://fitnessbloggen.no/oppskrifter/proteinvaffel/) er ganske digg mat :D Hvis du er typen som spiser matpakker, er det alltid en klassiker å kutte kyllingfilet i terninger og steke, og koke brokkoli og eventuelt også ris i store mengder slik at man har mat klart på farten. :p Ellers er gulrøtter og kålrabi alltid godt å knaske på når man blir sugen på noe snacks på kveldene. Kan godt dyppes i mager kesam. Og hvis du skulle få lyst på is, er bananis (http://superlivsstil.net/wp2/2010/06/bananis/) og "frozen yoghurt" (yoghurt naturell, mager kesam + smak feks: blåbær og kakaopulver).

Blir kjekt å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage deg loggbok: forumoversikt -> loggbok - > opprett ny tråd :)

Selv syns jeg tunfisksalat (eventuelt med mager kesam som "dressing"), cottage cheese med bær og proteinvafler/lapper (http://fitnessbloggen.no/oppskrifter/proteinvaffel/) er ganske digg mat :D Hvis du er typen som spiser matpakker, er det alltid en klassiker å kutte kyllingfilet i terninger og steke, og koke brokkoli og eventuelt også ris i store mengder slik at man har mat klart på farten. :p Ellers er gulrøtter og kålrabi alltid godt å knaske på når man blir sugen på noe snacks på kveldene. Kan godt dyppes i mager kesam. Og hvis du skulle få lyst på is, er bananis (http://superlivsstil.net/wp2/2010/06/bananis/) og "frozen yoghurt" (yoghurt naturell, mager kesam + smak feks: blåbær og kakaopulver).

Blir kjekt å følge deg videre :)

En moderator kan sikkert legge denne tråden under loggbøker ;)

Skriv opp hva du spiser i løpet av en dag, så kan vi se på hva som kan endres på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Starten på uken ble absolutt ikke slik den var planlagt.

Våknet på mandag med en helt forjævlig vond rygg.. Brukte mandagen på litt tur, og uheldigvis flytting av ting og tang. (som om det skulle være godt for ryggen...) i går var jeg hos kiropraktor som knakk meg i tre gode biter, jeg gikk i godt tempo frem Og tilbake, ca 45-50minutter til sammen. I dag har det kun vært en liten tur. På fredag er det tilbake til kiropraktor og forhåpentligvis kan jeg starte med trening og de neste Mandag.

Ellers, når de kommer til kosthold ser vel en normal dag ca slik ut:

Frokost: 2-3 knekkebrød med brunost og syltetøy. Melk eller smoothie til.

Om jeg spiser lunch: samme som over, minus smoothie.

Middag: alt mulig, wok, diverse kyllingretter, "normale middager".

Mye retter med ris til.

Kvelds: knekkebrød/frokostblanding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåturer er bedre enn ingen trening! :thumbsup: Og jeg håper ryggen blir bra igjen. Mitt beste tips for vond rygg er å gå fjellturer, altså i ulent terreng, men det spørs hva slags "vondter" det er.

Vil anbefale deg å ikke spise store mengder ris, da det ikke er så gunstig for å gå ned i vekt: ikke så mye næring og mye kalorier i tillegg til at man som regel ikke blir så mett av det. Ville heller satset på å variere med (søt)poteter, da dette er godt mulig mer mettende, og inneholder mer næring, og har ikke like mange kalorier som ris.

Brunost har dessverre høyt sukkerinnhold (laktose), og syltetøy er heller ikke så gunstig om det er sukkerholdig. Inneholder en del kalorier, og ikke så veldig mye næring. Du kan unne deg brunost og syltetøy en gang i blandt, men vil heller foreslå noen annet pålegg: Cottage Cheese, kylling/kalkunskinke, guacamole (kan med fordel lages selv av avokado, løk, tomat + litt pepper, chilli og sitron, alt etter hvordan du liker det), røkelaks, eggerøre/kokt egg/speilegg osv.

I en del frokostblandinger man kjøper er det ofte en god del sukker i. Du kan godt lage en blanding selv, av hakkede nøtter, 4korn, tørket frukt ol. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...