Gå til innhold

kaloriinntak med vektnedgang


minje

Anbefalte innlegg

hei,

jeg er en 20 år gammel jente som veier 73kg og er 165cm høy. jeg skal ned 10 kg til sommeren. jeg trener jevnt og trutt gjennom uken, gjerne 5 ganger i uka. det høres mye ut i grunn, men jeg trener hver muskelgruppe to ganger i uka og har bare lagt det opp slik. jeg trener ca en time og forbrenner 500kal. på hver trening ca. mitt problem er kostholdet, jeg er så usikker på hvor mange kalorier jeg skal putte i meg hver dag. når jeg trener og de dagene jeg ikke gjør det. 

er det veldig feil å ligge på 1500kal de dagene jeg trener og 1200kal de dagene jeg ikke gjør det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er alt for lite mat. Selv jenter skal ha i seg en del kalorier.. hvertfall når man trener mye. 

Helt ærlig, prøv å legg deg på nærmere 2000-2100kcal.. er ganske sikker på at du får mye bedre resultater da :)! Ikke vær redd for hverken karbohydrater eller fett. Dekk behovet for protein også så blir det bra. 

Du trenger heller ikke variere så mye på kaloriene dager du trener og ikke trener. Du må tenke over tid... det er hva du får i deg over flere dager/uker som har noe å si, og ikke en enkelt dag. Gjør det enkelt og hold ut over tid så kommer resulatene :)! Etter at du har gått opp til nærmere 2000kcal ;)! Garanterer bedre resultater. 

Nå tenkte jeg også svært generelt så kan godt hende du tåler både 2300-2400 og 2500kalorier og får resultatene du ønsker.. ikke vær redd for mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...