Gå til innhold

Smerte i sete- og hofteregion


19-91

Anbefalte innlegg

Hei, på tirsdag hadde jeg beindag, og deretter løping på onsdag med intervaller. Antagelig ikke mitt livs smarteste valg, og lider for det nå. Etter å ha jogga en stund hadde vi litt sprint (som jeg tror kan ha trigga dette dritet) samt mye bratte oppoverbakker.

Utover kvelden (onsdag) begynte jeg å kjenne ubehag øverst i seteregionen og på en måte rundt nedre hofta med ubehag nedover låret og. Nå i dag kjenner jeg det også når jeg sitter (litt når jeg ligger på den siden om natta). Kjenner det ekstra tydelig når jeg står på venstre bein (den vonde siden), og bøyer meg ned som om jeg skal plukke opp noe fra gulvet, eller bare balanserer på venstre bein og roterer/bøyer overkroppen litt. Kjenner ingenting under knebøy, bare når jeg skal bøye meg og f.eks plukke noe opp fra gulvet.

Smertene/behaget går helt opp i øverste del av ræva, nesten opp mot halebeinet (veldig konfuse smerter)

Det skal sies at jeg ikke har løpt sånn siden Forsvaret i 2011, at det rett og slett er en overbelastning/strekk(?). Har hatt ubehag i området før (ikke så kraftig som nå) med nummenheter nedover beinet, som jeg tror gikk vekk da jeg begynte å tøye setemuskulaturen

Ellers har jeg sett på piriformissyndromet og trokanter- og gluteusbursitt da symptomene virker som om å være rimelig like, og i begge to anbefales det å tøye (der du sitter på gulvet og tar det ene beinet over det andre og drar låret mot deg). Det er dritvondt + når jeg tar piriformis-strech LINK

Kan en betennelse ha kommet så fort som samme kvelden?

Trykker jeg litt under hoftebeinet, aner ikke hva den sena heter, er det ømt med strålinger nedover beinet, men det har jeg hatt lenge, tenkte bare å nevne det

Noen idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du finne et bilde på nettet og markere nøyaktig hvor du kjenner dette?

Høres ikke ut som bursitt, spesielt ikke i trochanter.

Nei, er sikkert piriformis som er synderen. Den er vel enten svak/stram og fikk litt juling på løpeturen

Anyways, dette er vel det beste jeg kan få til. Smerten er vel primært innen for den rød ringen, jeg veit det er lite presist, men det er så konfuse smerter. Trykker jeg innenfor eller i nærheten av den svarte ringen er det ømt og lite digg

post-28850-14441007233014_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager seint svar her. Det hjalp veldig å ta smertestillende/betennelsesdempende (NSAID), som gjorde at det så og så forsvant i flere dager, helt til jeg tok en liten joggerunde på tredemølla, da murra det litt. Begynt å tøye ut, som nevnt i førstepost, men jævelskapet ligger på lur, så får bare ta tida til hjelp :)

Takk, Kjetil1234 for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...