Seion Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Heisann! Jeg er helt grønn når det kommer til trening, men etter noen år med mye stillesitting og sykdom er jeg veldig klar for å ta kroppen min tilbake.. tidligere i år lå jeg noen uker på sykehuset med rabdomyolyse, og musklene bygger seg jo ikke akkurat opp av seg selv igjen. Jeg fant et nybegynnerprogram på denne siden som virket veldig allright, men jeg er så heldig at alt jeg vil bli kvitt ligger på magen, og ettersom jeg har forstått er det baseøvelser (?) det går i for å oppnå en flatere mage. problemet mitt er da at jeg ikke greier dette. Jeg er rett og slett ikke sterk nok til hverken knebøy, markløft, pullups eller noe sånt, jeg greier ikke løfte min egen vekt i det hele tatt, så jeg lurer på om det er noen spesielle øvelser jeg kan gjøre for å bli såpass sterk at jeg kan begynne med sånne ting? knebøy klarer jeg forsåvidt et par stykker av uten vekter, men jeg kan ikke se for meg at det skal hjelpe så mye? På forhånd takk for svar! Øivind76 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34397-tips-til-en-svekling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Alle har startet et sted, og det er ikke feil å begynne med knebøy med kroppsvekt, eller lette vekter og bare stanga på diverse øvelser. Begynn f.eks med goblet squat (knebøy m/manual foran brystet), markløft m/kettlebells, diverse utfall med kroppsvekt, benkpress m/lette manualer osv. Du vil fort bli sterkere om du spiser nok og øker motstanden/vektene når du klarer. Hvordan pådro du rabdomyolyse? Beste rådet er å ta hensyn til ditt utgansgspunkt, ikke bit over for mye og stå på Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34397-tips-til-en-svekling/#findComment-1162432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seion Skrevet 20. september 2015 Forfatter Del Skrevet 20. september 2015 tusen takk for et veldig fint og utfyllende svar, her var det jo masse gode tips jeg absolutt skal ta med meg! Jeg er nok litt mer disponert for sykdommer enn andre da jeg har en autoimmun sykdom i bunn, det skjedde etter at jeg løftet ganske tungt på jobben og nektet å ta meg selv pause før jeg var ferdig.. Dagen etter var jeg veldig støl og etter noen dager ble jeg hentet av ambulanse for da greide jeg ikke bevege meg i det hele tatt.. Det siste rådet er vel det jeg burde ta mest til meg, jeg vet jeg burde ta det litt rolig men jeg vil så gjerne prestere like bra som alle andre! Aurelius og miaheart 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34397-tips-til-en-svekling/#findComment-1162437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LtdEdFred Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Som mia skriver så har alle forskjellig utgangspunkt og du kan ikke annet enn å starte ved ditt. Klarer du ikke chin-up/pull-ups vha strikk heller kan man fint bruke nedtrekk til å bygge opp nok styrke til å kunne gå over til strikk og deretter uten ;-) Du sier at det ikke er så mye hjelp i å ta knebøy med kroppsvekt. Det tenker du kanskje fordi du har sett folk ta for seg av det gymmet har av vekter og bøye i vei. Men tro meg, det har vært en lang vei dit. Det avhenger jo så klart av utgangspunkt, men for mange vil nok også en tom stang være en utfordring. Dersom du gjør noe som er tungt for kroppen vil den gradvis bli sterkere. Dersom du ser stjerner av 5 knebøy med kroppsvekt så tar du 5 repetisjoner. Venter 90 sekunder og tar 5 til og så en gang til. Neste gang tar du f. eks 5 stk med en 3kg manual/vektskive evt. 7x3 uten noe ekstra vekt. Poenget er at du løfter mer enn forrige gang. Lykke til! miaheart 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/34397-tips-til-en-svekling/#findComment-1162884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.