Gå til innhold

Spørsmål ang deres nybegynnerprogram


Time

Anbefalte innlegg

Kan jeg trene nybegynnerprogrammet deres(styrketrening) man-fre, og ha fri i helgene? Var så godt inni rutinen med trening fem dager i uken, og ønsker å fortsette med dette. Synes 3 blir for lite. Og hvor mye cardio bør trenes utenom for å forbrenne fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende tema, syntes jeg. For "i mine" nybegynner-dager fikk jeg alltid høre at samme muskelgruppe ikke skulle trenes to dager på rad. Nå virker det imidlertid som om det er ganske vanlig å trene fullkropp to og tre dager på rad. (Antar at det har med totalbeltastning å gjøre, at en fullkroppsøkt belaster en enkelt muskelgruppe mindre enn dersom en trene splitt og brukte hele økta på å tyne den enkelte muskelgruppen.)

Jeg trener ofte hele kroppen flere dager på rad, men passer på å variere hvilke grupper jeg har hovedfokus på, og også variere intensiteten (utførelse, vekt, sett, reps osv.). Med nok søvn og mat går det veldig fint :-) Kroppen er laget for å brukes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...