Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan jeg trene nybegynnerprogrammet deres(styrketrening) man-fre, og ha fri i helgene? Var så godt inni rutinen med trening fem dager i uken, og ønsker å fortsette med dette. Synes 3 blir for lite. Og hvor mye cardio bør trenes utenom for å forbrenne fett?

Fortsetter under...

Tren akkurat som det passer deg.

Du trenger ikke noe kardio for å forbrenne fett. Da er det bedre om du øker den vanlige daglige aktiviteten. Gå til butikken, ta trappen, ikke sitt stille for lenge, gå en tur osv.

Spennende tema, syntes jeg. For "i mine" nybegynner-dager fikk jeg alltid høre at samme muskelgruppe ikke skulle trenes to dager på rad. Nå virker det imidlertid som om det er ganske vanlig å trene fullkropp to og tre dager på rad. (Antar at det har med totalbeltastning å gjøre, at en fullkroppsøkt belaster en enkelt muskelgruppe mindre enn dersom en trene splitt og brukte hele økta på å tyne den enkelte muskelgruppen.)

Jeg trener ofte hele kroppen flere dager på rad, men passer på å variere hvilke grupper jeg har hovedfokus på, og også variere intensiteten (utførelse, vekt, sett, reps osv.). Med nok søvn og mat går det veldig fint :-) Kroppen er laget for å brukes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...