Gå til innhold

Anbefalinger hudpleie


Chico11

Anbefalte innlegg

Noen andre som har slitt med kombinasjonshud og har noen løsninger å anbefale? Er så lei huden min, og lei av å prøve å finne produkter som funker. Har googlet sykt mye, men greit å få direkte svar her og. Tar imot alle råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kombinasjonshud, og har funnet ut at gode produkter og en renserutine er veldig viktig for min hud. Jeg bruker Dermalogica sine produkter. Dette er produkter som er forholdsvis dyre i innkjøp, men de er veldig drøye i bruk, så det går opp i opp. Dett er produkter som jeg har fått anbefalt av hudpleier, så jeg vil nok anbefale deg å ta en tur til hudpleier for å få en hudanalyse og anbefaling av produkter som er riktige til din hud. Det som funker for meg, er ikke sikkert at funker for deg.

Huden og cellene er imidlertid avhengig av vann slik at det ikke skjer en dehydrering. Å drikke vann er derfor viktig - uavhengig av hudtype:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blandingshud og har tidvis større problemer med huden. Periodevis har jeg helt glatt og fin hud, mens andre igjen får jeg plutselig mye uren hud/hudormer osv. Aner ikke hva det kommer av :/

Men det jeg opplever har fungert best for min hud er Ole Henriksen sine produkter og REN-serien.

Jeg har også prøvd Dermologica, men det fungerte ikke for meg :/ jeg fikk veldig tørr hud av den serien! Ole Henrikaen synes jeg kanskje er den som har fungert best, og har da brukt de oransje produktene (husker ikke navn i farta). Men vil ikke anbefale øyekremen hans, den som skal forebygge blåfarge/misfarge/poser under øynene. Jeg opplevde at den aldri trakk inn i huden, la seg nærmest som et lag uttapå huden og heller fremhevet posene under øynene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Ellers vil jeg også anbefale disse:

http://www.skinlove.no

Bruker kun naturlige stoffer og er økologiske produkter. Vanligvis er jeg IKKE en av de som bryr seg om tilsetningsstoffer - jeg kyler neppå aspartam, sukrin og brus, bruker first price håndsåpe og billige ansiktsservietter kjøpt på jcpenny til 1 euro...

Men - to av mine venninner har søsken (en hver altså) hvor hun ene har autisme og hun andre har en sjelden muskeøsykdom(typ MS, bare verre... :/ ) hvis begges overgang til slike produkter har forbedret livskvaliteten. Visstnok Pga at enkelte tilsetningsstoffer i vanlige produkter trekker inn i huden og hvor kroppen vår ikke evner å bryte ned disse stoffene/hoper seg opp som gift.. Og de er såpass "tandre" at de legger merke til forskjell. Særlig ser en det på hun med autisme..

Særlig gravide i marked som USA (hvor disse produktene er langt mer kjente enda) bruker det nettopp for at fosteret ikke skal få disse stoffene i seg).

Selv har jeg kun prøvd et produkt, nemlig tonic-vann som skal brukes etter ansiktsvask og før fultighetskrem! Jeg likte den i alle fall veldig godt og kan gå god for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...