Gå til innhold

PHAT vs 5x5


Mina M

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte nytt treningsprogram nå og målene er størst mulig økning i bøy, mark og benk. Jeg heller mot å fortsette og kjøre 5x5, men jeg vil helst trene mer enn 3 ganger i uken (ideelt 5) så derfor har jeg vurdert å prøve PHAT. Har noen noe erfaringer eller tips? Eventuelt et modifisert 5x5 program?

Jeg har trent styrke flere år, men hadde for et halvt år siden en liten pause og har begynt å bygge meg opp igjen denne vinteren/våren. Til vanlig løfter jeg nå 60kg bøy, 75kg mark og (har akkurat begynt ordentlig med benk) 45kg benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med dine mål ville jeg fortsatt med et 5x5 program pga det har større fokus på disse øvelsene. PHAT har et hav av øvelser og passer bedre hvis du ønsker å bygge masse, selvom du muligens kan bli sterkere i de tre store gjennom det programmet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kritisk for ditt velvære å trene 5 dager i uken kan du fylle de to dagene med intervalltrening, turer i oppoverbakke, strekk/tøy/mobilitet, osv. Da kan du også spise mer samtidig som du holder fettakkumulasjonen på et minimum. Mer mat = mer styrke. Ellers er jeg enig med rasteplass over her. 3 dager i uka med et fullkroppsprogram burde være tilstrekkelig for styrken din i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...