Gå til innhold

Trene to ganger om dagen


Arnulf

Anbefalte innlegg

Hallois, har veldig mye fritid om dagane, som vil si mye søvn, mat og rom for trening. Kjører alternativ 2 av Plyo sin treningsplan:http://fitnessbloggen.no/plyoreps/.

Føler meg fortsatt rastløs og sugen på mer på kvelden etter jeg har trent på morran. Lurer derfor på om det er noen av dere kompetente fitnessbloggen mennesker som har noen forslag til hvordan jeg kan moderere planen til to økter om dagen, fem dager i uken. Kan gjerne dytte inn noe kondisjon, men helst noe sykling eller løping (ikke jogging).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å legge inn dobbelt økt de dagene jeg har god tid. Nå snakker jeg kun fra egne erfaringer, men jeg liker å legge inn løping på morgenen, også styrke på ettermiddagen. På den måten får jeg tid til en god dusj, et ondentlig måltid (lunsj), og gjort de tingene jeg skal gjøre. Du kan gjerne bytte om så det blir styrke, også løping senere på dagen.

Av løping er bakkeintervaller, trappeintervaller, alle mulige former for intervaller mulig om du ikke liker å jogge. Jeg er veldig stor fan av trappeintervaller, 45/15 intervaller, og 10minx4 intervaller. du kan jo også lage dine egne intervaller hvor du bestemmer lengde på dragene og lengde på pausene. En fin regel jeg bruker er at pausene skal være maks halvparten så lang som selve intervalldragene. Ellers så er roing i romaskin, sykling, svømming, ballsport gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...