Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trent ca 1,5 år på treningstudio, og lurer på om noen kunne hjelpe meg videre med innspill til et nytt program. Har de siste 6-7 ukene kjørt et program jeg fant her(Phat), og dette programmet skal jeg kjøre i noen uker til før jeg tar til på nytt. Akkurat nå trener jeg 5 ganger i uken.

Vekt: 76kg høyde: 178cm alder 17

Her er baseløftene mine 1RM:

Knebøy: 70KG

Benkpress: 82,5kg

markløft: 112,5kg

Skulderpress: 50/47,5kg

Pull ups: 1 pull up med 10kg hengende under

Jeg er svakere i ben i forhold til overkropp. Kroppsdelene som henger litt etter, med tanke på muskelmasse er i hovedsak bryst og tricep. Tricep og generelt ben er mest underutviklet rent styrkemessig. Det jeg ønsker er program som tar utgangspunkt i mine svakheter. Noen som har erfaring med et bra treningsprogram? der man øker i både styrke og muskelmasse. :)

Jeg har som mål å klare 100kg knebøy, 105kg i benkpress, 135kg markløft og 70 i skulderpress innen februar. Er disse målene realistiske?

Skrevet

Gjør som LeanMachine sier. Du trenger ikke et program som spesifikt tar for seg dine "svakheter", du trenger bare å bli sterkere jevnt over.

Det er vanskelig å tro at du har en utpreget svak triceps, tatt i betraktning at benkpressen din er over kroppsvekta di.

SS er perfekt for et person som allerede er sterkere i overkroppen enn underkroppen, siden du må gjøre knebøy 3 ganger i uka. Good times ahead!

Skrevet

Tusen Takk for svar Leanmachine, Stilken og anorakk. Da blir det 5x5 fremover.

Skal jeg begynne så lavt som 30kg i knebøy første uka?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...