Gå til innhold

Blande høy- og lavrep?


Mehe

Anbefalte innlegg

Hei!

Jente, 24 år, har trent styrke av og på i fem år, og ganske målrettet det siste året. Har kjørt en slags modifisert versjon av RYP et par ganger nå, og vil gjerne over på en 2-splitt (4 treninger i uka). Det jeg lurer på er hvor bra det funker å ha én dag med fokus på styrke og én med fokus på muskelvekst på hver muskelgruppe? Og hva med å blande lav- og høyrep i samme økt? Ser for meg noe slikt:

(Skriver bare opp arbeidssett)

Dag 1

Benkpress 3 x 10

Skulderpress 3 x 10

Chins med hjelp 2 x 10

Kabelroing 2 x 10

Dips på benk 3 x 10

Dag 2

Knebøy 3 x 10

Strake markløft 2 x 10

Hip thrusts 3 x 10

Bulgarsk utfall 3 x 10

(Vil ha sprettrumpe...)

Dag 3

Benkpress 3 x 4-6

Armhevinger, relativ smalt grep 3 x 6 (her vil jeg selvfølgelig finne ulike måter å gjøre det tyngre på)

Skulderpress 3 x 4

Chins med kroppsvekt

Dips med kroppsvekt

Dag 4

Knebøy 3 x 4

Markløft 2 x 4

Hip thrusts 2 x 8

Bulgarsk utfall 2 x 8

Nordic hamstrings?

Innspill? Vil dette kunne fungere like bra som et program med periodisering, a.la RYP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, den var interessant. Det jeg har satt opp nå blir vel en slags blanding av ingen periodisering og ikke-lineær periodisering. Er det noe i veien med å gjøre det på den måten framfor å endre fra uke til uke? Tenker først og fremst siden jeg har mer enn én trening per muskelgruppe i uka.

Ser forresten at jeg kunne ha lagt inn programmet mitt i sticky-tråden på toppen, men vil gjerne ha litt diskusjon rundt dette med ulike former for periodisering, så det går vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av høgreps og lågreps vil eg absolutt anbefale.

Du kan godt endre frå trening til trening, eventuelt trene same muskelgruppe med både høgreps og lågreps same dag.

Eg veit ikkje kor mykje det betyr akkurat korleis du periodiserer der, men det er jo grense for kor mange variantar ein kan ha.

Prøv og sjå kva som fungerer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...