Gå til innhold

Baseøvelser i 3 uker - USA tur. Ka dåkk mein?


Gjest =xXx=

Anbefalte innlegg

Gjest =xXx=

Skal til USA i tre uker. Trener til vanlig x-size. Lite med tid til å trene, tenker å kjøre følgende baseøvelser:

Knebøy: 4x10

Benkpress: 4x10

Markløft: 4x10

Pullups: 4 x max

Dips: 4 x max

Håper på 3 ganger per uke.

Noe som mangler eller bør kuttes?

Det er jo ferie, så "feriemat" påregnes (hele familien er med og de syns det er stusselig at far ikke henger med). Også alkohol (øl og Jack Daniels med cola light, prøv den kombo'n folkens, dritt god - men det MÅ være cola light ;) ).

Tips i denne forbindelse?

Ka dåkk mein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske likt det jeg gjorde en måned i Italia, annet enn at jeg bare hadde det x2. Dips er strengt tatt overflødig på en treukerstur om du kjører såpass mye benk (og pullups), men hvis du liker øvelsen, for all del :) Alternativt annenhver gang dips-pull-ups. Av min erfaring er ikke trykket så godt på ferie som man skulle tro, både fordi man beveger seg sinnsykt mye mer, ofte sover litt mindre og som oftest er det jævlig varmt, så det er mulig du ser behovet for å justere ned til 5-8reps underveis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tid til å trene såpass mye på ferie, da har du ikke lite tid til å trene.

Personlig synes jeg 4x10 höres litt overdrevent ut, i alle fall hvis du i hovedsak önsker å vedlikeholde frem til du kommer hjem og kan gjenoppta regelmessig trening. 2x10 eller 3x6 eller noe sånt ville jeg personlig ha gått for. Spare tid, spise mer og gjöre mer fint med familien. Ferie er ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Mottatt, takk for gode innspill. Dips'n er liksom favoritten. Eneste jeg kan skryte litt av. Får se om jeg klarer tre ganger i uka, må finne et treningssenter… så er det ikke så utenkelig at jeg gåt ned på antall sett/reps:)

Fortsatt god sommer fra Florida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Forresten allerede overspist/frotset i Ben & Jerry is, sjokkis, øl og karbomat allerede. Magen står som ei garnblåse. Ikke kos i moderate mengder nei… all the way;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...