Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger et rack for knebøy og benkpress til treningsrommet mitt, og lurer på et av disse. Noen grunn til at det ene er å foretrekke framfor det andre? Sånn bortsett fra at det ene henger sammen, og det andre er todelt. Jeg forventer ikke å løfte 100 kg+ akkurat.

http://www.aktivshop.no/products/squat-rack-mg35

http://www.aktivshop.no/products/squat-rack

Fortsetter under...

Hvis det står mellom disse to hadde jeg tatt det billigste. Det har lite å si hvis du aldri forventer å komme over 100kg.

Mer relevant er kanskje spörsmålet om hvorfor du ikke forventer å komme over 100kg. Er du mann er det nesten uunngåelig å komme over 100kg hvis du faktisk trener jevnt og trutt, og er du kvinne er det også ganske sannsynlig at du kommer dit hvis du har tenkt til å fokusere på böy som en hovedövelse. Hvilket du selvfölgelig har, siden det er den viktigste övelsen man kan gjöre.

Jeg er jente, og med dagens 30 kg så tviler jeg på at jeg bikker 100. Styrke er ikke treninga jeg prioriterer høyest, det går mest i løping. En annen sak er et kneproblem jeg har som hindrer meg i å løfte for mye (leddbåndskade). Jeg har 80 kg 1RM som rekord en gang i en periode da jeg var flink å prioritere styrketrening, men jeg har ikke helt motivasjonen til å komme tilbake dit med det første da jeg trener mot halvmaraton om et år. Styrketreninga blir da et ledd i å forebygge løpeskader.

Takk for svar. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...