Gå til innhold

Smerte bak skulderblad


Joakimz

Anbefalte innlegg

Hei. Er litt usikker på om det er strekk eller noe annet - smertene beskrives som stikkende og vondt, og det og våkne om natta er et mareritt når jeg skal snu meg kjennes også når jeg puster eller beveger meg. Det skjedde forsåvidt med en helt uskyldig bevegelse på trening. Smertene ligger på en måte nede ved skulderbladet men "bak". Isåfall hva kan det være? må jeg bare ta tiden til hjelp? har skjedd før også.. sikkert noen som kjenner seg igjen her?. Smertene blir mindre jo mer bevegelse jeg er i, det er verst når jeg har sovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt smerter bak skulderbladene som jeg også beskrev som stikkende. De var for min del tilstede først og fremst ved kraftig innpust. Gikk til legen som kjente etter, mente det var muskelen. Ga meg resept på Diclofenac, så gikk det over. Om smertene ikke gir seg etter at det har gått tid ville jeg besøkt en lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en irritasjon av slimposen som ligger mellom scapula og ribbene (hvis jeg forsto smertelokasjon riktig). AKA scapulocostal bursitt.

Årsaken er vanligvis at skulderbladet ligger for hardt inn på ribbene, enten til vanlig eller under bevegelse.

Vanligvis vil dette løse seg ved å optimalisere scapulær stabilitet.

http://treningogrehab.no/stabilisering-skulderbladene/

scapulocostal_bursa-coon_rapids_chiropractic.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør denne kombinert med benktrekk og skulderpress, og du bør være good to go.

Om jeg slunter unna mobilisering av brystryggen, får jeg smertene du beskriver.

Jeg våknet daglig opp med stikkende smerter i scapula i et halvt år, og kjørte YTWLIs tre treninger før de var borte. Var hos alle mulige behandlere. YTWLIs var det eneste som funka for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det kan også være at du har stramme brystmuskler, at skulderbladene dine trekker seg forover og innover. Det kan skyldes at du er for svak i rygg og bakre skulderblad i forhold til feks brystmusklene. Er det slik har du antageligvis fått en overbelastning på skulderen grunnet feil teknikk da skuldrene dine er feil proporsjonert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...