Gå til innhold

Grepsbredde


Ove_68

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig alltid trent benkpress med middels bredt grep. Smalbenk legger jeg av og til inn som støtteøvelse.

Men.. det jeg har sett er at de sterkeste, altså styrkeløfterne, tar benkpress med max tillatt grepsbredde. Har det noe for seg å trene bredere? Eventuelt i et maksløft? Fører ikke bredere grep bare til at skuldrene får mer juling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Bredere grep kan aktivisere meir bryst. (Som da tilleggsøvelse om du vil bli sterkest i medium/smalt grep)

- De fleste som konkurrerer bruker det for å korte ned løfteveien, og klarer da å løfte mer.

- Noen (inkl meg) får mindre smerter i skuldre etc av å kjøre bredt grep. Så er ikke gitt at du er så mye meir utsatt med bredt grep, er bare forskjellig muskeler som får mest strekk på seg i bunn.

Prøv i ei periode (6-8 uker) Feks, flytt grepet litt og litt ut, og forvent at du kommer nok til å være litt svakere i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bredere grep kan aktivisere meir bryst. (Som da tilleggsøvelse om du vil bli sterkest i medium/smalt grep)

- De fleste som konkurrerer bruker det for å korte ned løfteveien, og klarer da å løfte mer.

- Noen (inkl meg) får mindre smerter i skuldre etc av å kjøre bredt grep. Så er ikke gitt at du er så mye meir utsatt med bredt grep, er bare forskjellig muskeler som får mest strekk på seg i bunn.

Prøv i ei periode (6-8 uker) Feks, flytt grepet litt og litt ut, og forvent at du kommer nok til å være litt svakere i starten.

Takk for tips(y)

Jeg starter med en deload etter ferien, så da kan det være et godt tidspunkt å eksperimentere litt med bredden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...