Gå til innhold

Ernæringstips ønskes!


KevinJames

Anbefalte innlegg

25 år gammel

88 KG

177 høy.

Er fornøyd med fysikken min sånn generelt, men har lagt på meg mye rundt mage og bryst området de siste månedene da fokuset heller har vært på god mat og drikke istedenfor trening i det siste.

Før dette har jeg vært aktiv i ca 1 år med trening. Hovedsaklig baseløft og skogs/fjellturer.

Planen nå er periodiskfaste, og styrketrening på gym og i skogen ca 5-6 ganger i uken. Målet er og bygge muskler, og bli kvit fett, spesielt da rundt mage og bryst regionen.

Så jeg vil gjerne ha innspill på hvor mange kcal jeg bør ligge på. Og gjerne også få høre litt hva dere andre mener om protein, karbo og fett fordeling.

Jeg er ikke nazi på clean-eating, men liker og få i meg mat som er laget fra bunn av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For body recomp sier Berkhan at man skal følge en +20%/-20% tilnærming. Basert på tallene du oppgir ville jeg startet et sted rundt 3000kcal på treningsdager, og ca 2000 ellers.

Dager du trener skal være høye på karbohydrater og lave på fett, og omvendt på hviledager.

Proteininntaket ligger stabilt.

Forsøk noe ala det under et par uker, og juster etter behov:

Trening: 130p/400c/80f

Hvile: 130p/100c/140f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...