Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet med styrketrening i noen år nå, men føler jeg trenger å starte på et nytt program. Har kjørt styrkeprogrammet jeg har nå i 8 uker(har laget dette programmet sammen med en venn). Føler nå at jeg stagnerer litt. Jeg er 168cm og veier 68kg, ønsker vektreduksjon og en stram og muskuløs jentekropp. Har noen tips til hvilke program jeg kan starte på? Er et splitt-program det beste?

Jeg er fullt klar over at kostholdet har mye å si, men det klarer jeg holde styr på selv! :) Trenger bare et nytt treningsprogram og følge :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33943-hjelp-hvilket-styrkeprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor lage et program, når det bokstavelig talt finnes minst 20 veldig gode programmer laget av folk med både utdannelse og flere tiårs erfaring med trening? Det jeg forsøker å si er: ikke lag eget program før du er en avansert løfter. Og antakeligvis trenger du det ikke da heller.

Hvis målet er vektreduksjon må du regne med at styrken stagnerer. Du skriver at du har trent styrke i "noen år nå" - det betyr én av to ting: enten er du forbi det stadiet hvor du kan miste kroppsfett og bygge styrke på samme tid, eller så har du kastet bort noen år. Som regel er det det siste, det har de fleste gjort (inkludert meg).

Var jeg deg, ville jeg ha fulgt Greyskull LP med litt ekstra assistanseøvelser. Les denne artikkelen (og alle andre artikler på www.powerliftingtowin.com): http://www.powerliftingtowin.com/greyskull-lp/

Jeg ville ha tatt 10kg av stanga på baseøvelsene dine, og startet programmet som beskrives som "Greyskull LP with Arms plug-in" i artikkelen over. 1-2 ganger i uka ville jeg ha lagt inn en HIIT-trening for kondis og fettforbrenning. Øke sakte på baseøvelsene og forsøke å forbedre styrken mens du passer vekta. For 99% av befolkningen vil det være mer hensiktsmessig å bygge mer muskler fremfor å kvitte seg med mer fett - kroppen ser bedre ut, du er sterkere og mer effektiv i hverdagen, og generelt badass. Det liker du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...