Gå til innhold

forbedringer på mitt kosthold?


Jaffa86

Anbefalte innlegg

hei hei :)

Meg:

Jente, 28 år, 170 cm, 76 kg

Mål: ned til 70 kg om det skal tallfestes. Pleier ikke å veie meg, men vet hvilke endringer jeg å se i speilet.

Trener: 4- 5 ganger i uken. 2 intervall (ca 45 min per.økt), stryke helkropp 2-3 ganger i uken, 1 langkjøring. jeg liker kardio og ønsker å fortsette med det. men merker jeg blir mer sulten på intervall dagene.

Ifølge denne kalokulatoren, http://www.calculator.net/bmr-calculator.html?ctype=metric&cage=28&csex=f&cheightfeet=5&cheightinch=10&cpound=160&cheightmeter=170&ckg=75&x=65&y=9

Er min BMR: 1522 KCAL

Mitt kaloribehov for å gå ned 05, kg i uka: 1880 kcal og da lagt inn med trening 4- 5 ganger i uken.

Skjønner at dette bare er strimert, men har tidligrede fått målt bmr til steder mellom 1500-1600 kcal.

Målet er nå å ligge på mellom 1800-2000 kcal, fremfor når jeg skal være veldig «flink», og ender opp på 1500 ich..og da self. Sprekker….s

elv om jeg kjenner litt på at dette er en del mer enn jeg pleier, i hvert fall på fett...pleide å være rundt 20g... ...og frykten er atjeg skal gå opp....men jeg går jo ikke ned med det jeg har gjort til nå, siden jeg ikke klarer å holde det over lang nok tid. :rolleyes::dry::blush:

Jeg har prøvd meg frem i noen uker nå, ja det er kort tid, med makro fordeling, fremfor og bare se på kalorier, da jeg ender opp med veeeeldig lite fett, myyye protein,,, og lite karbs. Men kjenner meg mer stabil i humør, og veeeldig mindre sug på kvelden.(y)

My fitnesspal foreslår:

Karb: 163 g- 35 %

Prot: 163 g- 35 %

Fett: 63 g- 30 %

Burde jeg snu litt på dette for å komme nærmere 1 g fett og 2 g prot i appen…altså pr kg kropp,v.?

Det nærmeste jeg kommer i appen er :

Karb: 140 g- 30 %

Prot: 165 g- 35 %

Karb.:73 g - 35 %

Setter stor pris på om noe kan kommer med litt tilbakemeldinger på dette? :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utover protein på ish 1.8-2g/kg er makrofordeling ganske individuelt. Det kommer an på hva som funker best for deg om du bør legge til fett og trekke fra karbs eller omvent. Det virker som du selv har god kontroll over hva som funker for deg, så da har du svaret ditt.

Og: du er flink når du spiser det du skal, ikke mindre enn det. Utover det håper jeg du legger opp kostholdet på en måte som gjør at du kan leve med det. Blir du for streng og spiser for lite vil det ikke vare. Ta deg tid, og ha det levbart i prosessen. Folk flest opplever mindre sult/cravings om man spiser mat med lav næringstetthet når det kuttes på kcalorier. Også grønnsaker, frukt, uprosseserte produkter og den type good stuff hjelper å motvirke sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...