Gå til innhold

Trent endel styrke, vil ha vekk magen


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har trent styrke nå siden i høst, mest stronglifts med noen vri, bla litt mer armer. Har hatt en grei fremgang i bøy og mark(100 og 130 som pers så langt), mens jeg har vært litt redd for benken pga skuldra(skal starte med fysioterapeut snart, så satser på å få orden på det), så her har det nok ikke vært særlig utfordrene. Er og litt redd for at jeg ikke klarer å pushe meg selv langt nok, men satser på å endre dette når jeg får satt ting i system.

Noen stats om meg; 183 høy, var 90 kilo ved årsskiftet, tror ikke det har endret seg stort siden. +/- 2kg kanskje. Ifølge internettkalkulatorer ligger jeg på 20-25ish prosent fett.

Uansett så tenker jeg å ta en pause med å øke i styrke og heller fokusere på å kvitte meg med litt mage. Har i det siste gått over til litt mer varierte treninger med fokus på å bevare styrke på løftedager og lagt inn tre løpedager i uka etter å ha lest noen artikler om dette, samtidig som jeg har endret kostholdet. Problemet er at jeg ikke føler jeg ser noen resultater. Mulig dette er som følge av kostholdet; har et relativt avslappet forhold til dette, men har gått over til havregryn med rosiner på morgenen, skummet melk, knekkebrød med hamburgerrygg til lunch etc. Middag er jeg ikke så god på, så ender ofte opp med en treeggs omelett med noen grove knekkebrød eller noe ved siden av(litt tirst, jeg vet). Her er jeg ikke så flink å være streng med meg selv, så ender ofte opp litt ekstra ost i omeletten, sammen med hamburgerrygg og litt sennep.

Mellom måltid tar jeg som regel en banan eller et eple. Etter trening tar jeg en toscoops proteinshake.

Det er kanskje først og fremst kostholdet jeg innser at jeg bør endre, men lurer og på om noen har et godt treningsprogram jeg kan følge fram mot høsten, kanskje primært med fokus på å bevare styrke. Innser at jeg må jobbe litt mer med maten, så om noen har tips om det så ville jeg og blitt glad!

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kosthold, kosthold, kosthold...

Prøv å vær LITT strengere med deg selv. Start f.eks med å bruke halvparten av osten du har i omeletten, og halvparten av sennepen. Mer kjøtt fremfor karbohydrater. (Altså ta bort litt karbs, erstatt med protein) og f.eks unngå småspising gjennom dagen. Ha faste måltider.

Gjør små justeringer, gradvis til du starter å se endringer. Da blir alt mye mer overkommelig og du klarer nok å fullføre og legge om vanene lettere :)!

PS: ville fokusert like mye på styrke selv om du vil ned i vekt. Ville personlig aldri tatt bort styrke til fordel for jogging :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...