Gå til innhold

Er sykkelmerket SPOKES noe bra? Noen erfaringer?


Baco

Anbefalte innlegg

Har funnet en brukt sykkel som er meget fin, ny, og har gode egenskaper. Det er en by/damesykkel, men merket er SPOKES, en merke jeg er ukjent med.

Noen som har/ har hatt erfaring med dette merket? anbefaler du det?

Vil vite det så fort så mulig, slik at jeg kan få kjøpt den før noen andre gjør det. og beklager hvis dette innlegget ikke passer til dette forumet, vet ikke om mange andre gode norske forumer i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spokes er vel bare ramma? Du må selv se hvilken produsent som har navnet sitt på komponenter som gir og bremser. Shimano er mest kjent, men Shimano har komponenter fra helt gratis (og tungt) til superlett og elektronisk styrt. Så det blir litt vagt..

Etter litt googling fant jeg spokes hos blant annet XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spokes er vel bare ramma? Du må selv se hvilken produsent som har navnet sitt på komponenter som gir og bremser. Shimano er mest kjent, men Shimano har komponenter fra helt gratis (og tungt) til superlett og elektronisk styrt. Så det blir litt vagt..

Etter litt googling fant jeg spokes hos blant annet XXL

Nei.. spokes er merket som jeg har forstått. Så også på XXL, og er usikker om kvaliteten på sykkelen er bra, da det ikke kommer opp noe særlig på google søk, og heller ikke har noe særlig av tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. spokes er merket som jeg har forstått. Så også på XXL, og er usikker om kvaliteten på sykkelen er bra, da det ikke kommer opp noe særlig på google søk, og heller ikke har noe særlig av tilbakemeldinger.

Spokes har mye ganske ålreit. Men, nei. Det er som regel bare ramma.

De fleste av dem bruker Shimano sitt girsystem.

De færreste sykkelmerker har egne bremser/gir/kranksett/etc... Og det er disse som vil være avgjørende for sykkelopplevelsen.

Med mindre selve ramma virker tung og uhåndterlig, eller svak og dårlig, så er det ikke merket på ramma som er noe å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...